در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون ایتالیا؛

بشار اسد:‌ برای حل مسئله تروریسم، باید ایدئولوژی وهابیت نابود شود

رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با تلویزیون ایتالیا، اعلام کرد: برای حل مسئله تروریسم، باید ریشه‌های آن را بخشکانید و ایدئولوژی وهابیت را نابود کنید.

بشار اسد:‌ برای حل مسئله تروریسم، باید ایدئولوژی وهابیت نابود شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، در مصاحبه ای با کانال 5 تلویزیون ایتالیا، اعلام کرد: «تروریسم مدرن ریشه در دکترین مذهبی وهابیت دارد و اگر شما می خواهید مسئله تروریسم حل و فصل شود، باید ریشه های آن را بخشکانید و ایدئولوژی وهابیت را  نابود کنید.» 
وی افزود: اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آینده آمریکا، به وعده های انتخاباتی خود مبنی بر بهبود روابط با روسیه جامه عمل بپوشاند، امکان حل و فصل مناقشات مسلحانه در سوریه وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بشار اسد همچنین، اظهار داشت: «‌این خوش بینی ما محتاطانه است، به این دلیل که نمی‌دانیم ترامپ در مجموع چه نوع سیاستی را در قبال اوضاع خاورمیانه اتخاذ خواهد کرد و نمی دانیم وی چگونه می خواهد با گروه‌های لابی مختلف در آمریکا، از جمله آن‌هایی که مخالف هر گونه حل و فصل بحران در سوریه و بهبود روابط با روسیه هستند، ارتباط برقرار سازد.»

اسد افزود: «در هر حال می توانیم بگوییم تا در صورت بهبود روابط میان آمریکا و روسیه،  تا حد خاصی می توان در این زمینه خوش بین بود. بهبود مناسبات میان این دو ابرقدرت به نفع تقریبا همه جهان ‌از جمله کشورهای کوچکی مانند سوریه تمام خواهد شد. در این صورت می توان گفت که دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه امکان پذیر خواهد بود.»
 
رئیس جمهور سوریه در عین حال غرب را متهم کرد که هدف اصلی خود را به جای مبارزه با تروریسم، تلاش برای تغییر حکومت‌ها در خاورمیانه قرار داده است.  وی افزود : «ریشه مشکلات در شرایط کنونی در حمایت غرب از گروه های تروریستی نهفته است، شاید حالا نه گروه تروریستی داعش، ولی دیگر گروه هایی که برچسب هایی مانند «گروه های میانه رو» به خود زده اند تا هیت اصلی خود را پنهان و به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند. به همین دلیل است که هیچ چیز درباره تروریسم در اروپا تغییر نکرده است، تروریست‌ها همچنان بدون مانع به حملات خود ادامه می دهند، اوضاع همچنان بدون تغییر مانده است زیرا مقامات غربی نمی خواهند تا این مسئله به صورت جدی حل و فصل و مدیریت شود.»

رئیس جمهور سوریه همچنین تصریح کرد تروریسم مدرن ریشه در دکترین مذهبی وهابیت دارد. وی تأکید کرد: «اگر شما می خواهید مسئله تروریسم حل و فصل شود، باید ریشه های آن را بخشکانید و ایدئولوژی وهابیت را  نابود کنید.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۵
بشار جون میخوامت
Germany
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۵
مرگ بر وهابیت
آخرین اخبار