ایلام؛

سیاست های خارجی باید مقتدرانه باشد

امام جمعه ملکشاهی گفت: 9 دی روز تبلور بصیرت و ولایت و روز برائت از فتنه گران منافق بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت الإسلام و المسلمین سیدعبدالله امینی در خطبه های این هفته با قدردانی از حضور اقشار مختلف مردم در حماسه با شکوه 9 دی، به نامه تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف در سال 67 اشاره کرد و گفت: نامه مرحوم امام (ره) نامه بسیار مهمی است که امروزه جنبه های مختلف آن برای سیاست های داخلی و خارجی ما کاربردهای زیادی دارد.

وی افزود: یکی از نکات مهم این نامه که درس بزرگی برای امروز ما هست اینست که امام (ره) با آقای گورباچف از مقام انفعال سخن نمی گوید بلکه از موضع اقتدار وی را به اسلام دعوت می کند و به وی گوش زد می کند كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه هاي تاريخ سياسي جهان جستجو كرد.

امام جمعه ملکشاهی اضافه کرد: سیاست های خارجی ما نیز باید سیاستی مقتدرانه باشد نه منفعلانه و در روابط خارجی خود با دشمنان محکم باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید از سیاست های نظام پیروی کنیم به دنبال دین و اسلام و انقلاب خودمان باشیم نه اینکه فکر کنیم اگر در مقابل سیاست های دشمن منفعل بودیم به سود ما خواهد بود البته امروز سیاست های کلان نظام قطعا منفعلانه نیست و روی سخن بنده به بعضی جزئیات است نه مباحث کلان کشور چرا که الحمدلله به برکت مقام معظم رهبری امروز ما در سیاست های کلان کشور در اوج اقتدار هستیم.

حجت الإسلام و المسلمین امینی سپس با اشاره به نکته دوم در مورد نامه تاریخی امام گفت: نکته دوم در نامه تاریخی امام (ره) اعتماد عظیم امام ره به خداوند متعال و قدرت درونی و اسلامی است یعنی ما در هیچ شرایطی نباید به دشمن اعتماد کنیم بلکه باید فقط به نیروهای مومن درون کشور تکیه بزنیم.

خطیب جمعه ملکشاهی خاطر نشان کرد: ما در تجربه هم دیده ایم که هر جا به دشمن اعتماد کردیم به آسیب های جبران ناپذیری دچار شدیم و هر کجا به دشمن اعتماد نکردیم و به خداوند متعال و نیروهای مومن و انقلابی خودمان تکیه کردیم دشمن عقب نشینی کرده و ما پیشرفت کردیم.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، ملکشاهی ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.