امام جمعه موقت سردشت:

دستاورد هدایتهای رهبری و بصیرت مردمی وحدت 9 دی بود

امام جمعه موقت سردشت گفت: 9 دی روزی بود که مقام معظم رهبری توطئه های دشمنان را شناخت و با هدایت مردم و بصیرت آنها، این روز سبب جاودان شدن در اذهان ملت گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ماموستا محمد واوی در خطبه های امروز شهر سردشت، 9 دی را یکی از امتحانات الهی برای شناخت دوست و دشمن برشمرد و گفت: در چنین روزی با هدایت رهبری و بصیرت مردم وحدتی وصف ناپذیر پدید آمد و مایه سرنگونی توطئه های دشمنان علیه نظام شد.

امام جمعه موقت سردشت با اشاره به اخراج کاردان روسیه از آمریکا گفت: اگر آمریکایی ها با دخالت در امور کشورشان مخالف هستند ملت ما نیز از دخالت های همیشگی استکبار بیزار بوده و انزجار خود را از آنها نشان داده است.

وی در بخش دیگری از خطبه به انتقاد از مسئولینی پرداخت که تمام هم و غم خود را حفظ منصب قرار داده اند و در این راستا نه تنها خدمتی که وظیفه آنهاست ارائه نمی دهند بلکه خود را ولی نعمتان مردم هم می دانند.

به گفته ماموستا واوی اینگونه مسئولین به خاطر عشق به مقام و ثروت، حاضر به ضایع کردن مسئولیتهایشان نیز هستند.

وی در این خصوص به پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) مسئولیت و رسالتی که بر عهده داشت خود را از دریافت هرگونه ثروت و مقامی مبری می کرد. آنها به اسلام خیانت نکردند و به همین دلیل دین را به سلامت به دست مسلمانان رسانده اند. اگر دنباله رو سیره و اخلاق پاک ایشان باشیم هرگز به خودپرستی، مقام و ثروت دل نخواهیم بست.

امام جمعه موقت سردشت ریا، چاپلوسی و تملق را از ویژگی های انسان سست منزلت دانست که همیشه در قبال مقام حاضر به چنین اموری است و اینگونه انسان ها به خاطر دوگانگی در شخصیتشان برای جامعه بسیار خطرناک هستند.

ماموستا محمد واوی در پایان مسئولان را به پاسخگو بودن در قبال وظایفی که بر عهده دارند توصیه کرد و حضور آنها را در نماز جمعه برای دیدارهای مردمی خواستار شد.

تبریک روز ثبت احوال، تشویق مردم به استفاده از تاکسی های درون شهری، سال جدید میلادی و تبریک ولادت حضرت عیسی، و آخر ماه مولود و ذکر یادی از پیامبر اسلام (ص) از دیگر موضوعات خطبه امروز بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.