سمنان؛

افزایش دلاری ارزش کالاهای صادراتی از گمرک سمنان

در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک استان 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : ارزش دلاری کالاهای صادراتی از این گمرک به بازارهای صادراتی در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

علی سعدالدین با اشاره به صادرات 245 هزار و 384 تن کالا از این گمرگ افزود : این میزان صادرات 106 میلیون و 899 هزار و 126 دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی را 436 دلار اعلام و تصریح کرد : پودر لباسشویی، هیدروکربن سبک و سنگین ، شمش سرب، فروسیلیسم، کاشی ، مخزن های کروی فولادی، کولر آبی ، قاشق و چنگال یکبار مصرف، اسید سولفونیک، مایع ظرفشویی، سیمان، لوله، سنگ سلستین، عایق رطوبتی، کرک بز، رنگ شیلنگ، کابل مسی، مرغ منجمد، رنگ اتومبیل، نمک، آبگرم کن وآبسردکن، شیرآلات بهداشتی از جمله کالاهای صادراتی استان بود.

سعدالدین افزود : این کالاها به 34 کشور جهان از جمله کشورهای عراق، افغانستان ، جمهوری کره، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، متحده تانزانیا، امارات متحده عربی، ارمنستان، تایوان، چین صادر شد.

وی با بیان این که در این مدت 18 هزار و 301 تن کالا به ارزش 33 میلیون و 534 هزار و 45 دلار از این گمرک ترخیص شد افزود : عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن ها ، مواد اولیه کارخانجات شامل اجزا و قطعات انباره های برقی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو، الیاف سنتتیک، ماشین آلات و دستگاه ها برای قنادی،تنورهای شیرینی پزی، سیل ویال پنی سیلین، مفتول فولادی، نوار فلزی بوده است.
سعدالدین یادآور شد : کالاهای وارداتی از 24 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، چین انگلستان، ، جمهوری کره ، ایتالیا، هلند، تایوان، سوئیس بوده است.

مدیرکل گمرک استان اظهار داشت: ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی هزار و 832 دلار بوده است.
وی، در آمد گمرک استان در این مدت را با احتساب ضمانت‌ نامه‌ها 80 میلیارد و 320 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: درآمد گمرک استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سعدالدین افزود : همچنین در این مدت سه فقره پرونده قاچاق در این اداره کل کشف که ارزش آن یک میلیارد و 756 میلیون ریال بوده است.

وی به صادرات 147 بسته امانتی به وزن 588 کیلوگرم در این مدت از این گمرک خبر داد و افزود: این بسته ها 11 هزار و 203 دلار ارزش داشته است.

مدیر کل گمرک استان افزود : همچنین در این مدت 462 بسته امانتی به وزن هزار و 49 کیلوگرم به این گمرک وارد شده که دارای ارزش 11 هزار و 406 دلاری بوده است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.