خریداری 13 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان استان

در پی خرید حمایتی گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر تاکنون 13 هزار تن محصول با قیمت تعیین شده خریداری و به کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی حمل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، محمدتقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه کشاورزان امسال با افت قیمت گوجه‌فرنگی مواجه شدند، اظهار داشت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر همزمان با دیگر استان‌های جنوبی کشور آغاز شد که این مهم سبب افت قیمت محصول شد. پیش‌بینی 560 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر می‌شود. تاکنون حدود 30 درصد محصول به میزان 200 هزار تن از 4 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز خرید حمایتی محصول کشاورزان استان بوشهر خبر داد و افزود: در راستای حمایت از کشاورزان برای جلوگیری از خسارت و زیان گوجه‌فرنگی کاران استان بوشهر مقرر شد محصول گوجه‌فرنگی زیر درجه یک با قیمت تعیین شده در اختیار کارخانه‌های رب گوجه فرنگی قرار داده شود.

منوچهری با بیان اینکه محصول از سوی مباشر و اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستانهای استان بوشهر خریداری و به کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی تحویل می‌شود، گفت: تاکنون 4 هزار و 500 تن محصول از کشاورزان استان بوشهر خریداری و به مقصد کارخانه رب خارج از استان بارگیری شده است. علاوه براین 8 هزار و 500 تن گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر از سوی 2 کارخانه رب گوجه فرنگی تازه تاسیس در این استان  خرید حمایتی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع تاکنون 13 هزار تن  گوجه فرنگی از کشاورزان به صورت حمایتی خریداری شده است خاطر نشان کرد: هم اکنون هشت مرکز خرید در شهرستانهای دیر، کنگان، دشتی، دشتستان و جم برای خرید محصول گوجه فرنگی راه‌اندازی شده است.

منوچهری با بیان اینکه خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی استان بوشهر از سوم دی‌ماه آغاز شد تصریح کرد: این محصول از سوی دولت پس از رکود بازار و افت این محصول و ابراز نگرانی کشاورزان، با پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس از سوم دی‌ماه  آغاز شد. قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورزان برای خارج از استان 400 تومان برای هر کیلوگرم تعیین شده است. بر این اساس هزینه حمل محصول خریداری شده به خارج از استان بوشهر از سوی دولت پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه قیمت خرید محصول  برای کارخانه‌های داخل استان بوشهر 3 هزار و 300 ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده افزود:  محصول گوجه فرنگی که در داخل استان بوشهر به‌صورت فله در اختیار کارخانه‌های رب گوجه فرنگی استان بوشهر قرار می‌گیرد هزینه سبد و حمل بار ندارد و به قیمت سه هزار و 300 ریال از گوجه کاران خریداری  می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.