یزد؛

کنترل و کاهش چشمگیر بیماری سالک

بیماری سالک در 9 ماه سالجاری در استان یزدکاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کنترل و افت چشمگیر بیماری سالک در 9 ماه سالجاری در استان یزد خبر داد و گفت: عملیات،طعمه گذاری،لانه کوبی و جونده کشی از فروردین ماه سال آینده بار دیگر آغاز می شود.

 لطفی افزود: در سال گذشته 450 بیمار مبتلا به گزش سالک در استان یزد شناسایی شده اند که از این تعداد 27 مورد در شهرستان بافق گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 600 میلیون ریال از سوی فرمانداری بافق برای مبارزه با ناقل بیماری سالک در این شهرستان اختصاص یافته است.

وی شمار مبتلایان سال 95 شهرستان بافق را تا کنون 27 مورد اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل بیش از 27 درصد کاهش نشان می دهد.

لطفی مبارزه با ناقل، اجرای 2 مرحله طرح جونده کشی، آموزش و درمان را از عوامل و دلایل کاهش شمار بیماران مبتلا به بیماری سالک در بافق اعلام کرد و گفت: در مجموع هدف و وظیفه اصلی همه مسوولان درجامعه، افزایش طول عمر و کیفیت بخشی به زندگانی مردم است.

وی با بیان اینکه رویکرد نظام سلامت توجه به افراد دچار بیماری است خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی صحیح برای تمام مردم که در سلامت کامل نیز به سر می برند برنامه داشت و از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد.

لطفی برنامه های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در امر سلامت شهروندان بافق را نیز یاد آور شد و افزود: با توجه به اینکه یک پایگاه شهری اورژانس 115 توانایی پوشش تمام مناطق شهرستان بافق را ندارد بنا براین به زودی پایگاه دوم این شهرستان راه اندازی می شود و مردم می توانند با خیال آسوده از خدمات اورژانس بهره مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین حمایت های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را خاطر نشان کرد و گفت: این شرکت کمک شایانی در ارتقای سلامت مردم و بهداشت و درمان جامعه داشته که قابل تحسین است.

6 مرکزسلامت جامعه، اعم از شهری و روستایی و چندین خانه بهداشت در شهرستان بافق فعالند و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار