اردبیل؛

اجرای طرح سنترپیوت در ایستگاه شرکت کشت و صنعت مغان

طرح اجرای سنترپیوت در ایستگاه 1- 5 بخش 5 زراعت به مساحت 225 هکتار شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در استان اردبیل اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دربازدید از عملیات اجرای نصب سنترپیوتهای بخش پنج شرکت با بیان اینکه بایستی در آبیاری مزارع از روشهای نوین و بروز استفاده گردد افزود: افزایش تولیدات کشاورزی با توجه به رشد روز افزون جمعیت کشور یکی از مهمترین اهداف توسعه اقتصادی می باشد و آب به عنوان یک نهاده بسیار مهم در این بخش قسمت وسیعی از تلاشها در جهت رسیدن به اهداف فوق را به خود اختصاص داده است.

اروجعلی محمدی افزود: در آینده نزدیک هزار و800 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به آبیاری تحت فشار تبدیل خواهد شد.

وی از نصب 5 دستگاه سنترپیوت در قالب یک ایستگاه پمپاژ در بخش 5 به مساحت 225هکتار خبرداد و افزود: 125هکتار از این بخش دیم و 100هکتار نیز بصورت آبی می باشد و عملیات اجرای نصب دستگاهای سنترپیوت با اعتبار بیش از یک میلیارد و 960میلیون تومان توسط مهندسین توانمند خود شرکت آغاز شده است.

محمدی افزود: سود حاصل از اجرای طرح در مقایسه با وضیعت موجود درسال اول مطابق الگوی کشت پیش بینی شده و حدوا یک میلیارد و 160میلیون تومان باشد که سود حاصله، هزینه اجرای طرح را می تواند تامین کند.

وی از اهمیت نصب سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی دیم و آبی شرکت گفت: بررسی نوع و میزان تولید در طول 5 سال گذشته نشان می دهد که در اراضی پمپاژ 1-5 سودی عاید شرکت نشده و زراعت های محدوده این ایستگاه ضررده بوده است که پس از اجراء و نصب سنترپیوت درچنین شرایطی تبدیل این اراضی مهم به آبی از نوع آبیاری تحت فشار(سنترپیوت) بطور قطع سبب صرفه جویی آب در حدود 50 درصد و افزایش بهره وری در راندمان محصولات کشاورزی خواهد شد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار