اصفهان؛

خطر فروش پرندگان تاکسیدرمی‌شده برای شهروندان اصفهانی

به دلیل مواد سمی به کار رفته در تاکسیدرمی، نگهداری پرندگان تاکسیدرمی‌شده در منزل از نظر بهداشتی خطرناک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: ساختمانی در مجاورت باغ پرندگان سال‌ها پیش با هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان احداث شد.

مهدی باقربیگی افزود: این ساختمان جهت نگهداری و نمایش پرنده‌های تاکسیدرمی‌شده و فروش آن‌ها به شهروندان ایجاد شده اما نگهداری این پرندگان در منزل از نظر بهداشتی خطرناک بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مواد سمی به کار رفته در تاکسی‌درمی ممکن است برای شهروندان خطرناک باشد که از همین رو باید طرح دیگری برای استفاده از این ساختمان در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مکرراً پیشنهاد تغییر کاربری این بنا داده شده بود اما هیچ اقدامی انجام نشد و جای سؤال دارد که چرا پس از گذشت یک سال از صحت این موضوع و اثبات آن به مدیران شهرداری هنوز دستوری بر تعطیل کردن آن داده نشده است.

باقربیگی عنوان داشت: اگر بهره‌برداری از این بنا به بخش خصوصی واگذار شود، کاربری آن با توجه به همجواری در فضای ناژوان و باغ پرندگان بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت کامل قانون حفظ و گسترش محیط زیست در مورد صدور پروانه توسط شهرداری تصریح کرد: برای پلاک‌های بالای 500 مترمربع در منطقه 9 شهرداری قطعه زمینی زراعی تفکیک شده است که در آن چندین درخواست قطع چندین درخت چنار داده شده که تفکیک و صدور پروانه برای این پلاک صادر شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: کنار این درختان تنومند، کارگاهی وجود دارد که متعلق به مالک بوده و اگر حفظ درختان مهم و ضروری فرض می‌شد، با کمی تغییر در تفکیک و یا معابر و ورودی پلاک، چندین درخت بالغ با سن بالای 59 سال حفظ شده بود؛ ضروری است که تغییر کاربری این پلاک که در سند، «زراعی» بوده ولی در واقع باغ قدیمی بوده است نیز بررسی شود.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد دیواره‌های سبز در فضای شهری اضافه کرد: توجه ویژه به ایجاد بام سبز و دیواره‌های سبز که موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود و نشاط شهروندان نیز افزایش می‌یابد، ضروری است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.