اصفهان؛

کاشت بادام کوهی در کاشان

کارشناس فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از کشت بادام کوهی در مساحت 10 هکتار در منطقه برزآباد چنار این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی خالویی گفت: در راستای برنامه تولید و توسعه منابع جنگلی دشت کاشان، این اداره با مشارکت 100 نفر ازعلاقه مندان به مسائل زیست محیطی بخصوص سمن‌های زیست محیطی همچون جمعیت کویر سبز کاشان به اتفاق هیئت کوهنوردی رستا اقدام به کشت بذور گونه گیاهی مقاوم به خشکی بادام کوهی کرد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح جنگلانه وجود بستر آماده کشت، بارندگی‌های اخیر و گودال‌های سنوات گذشته، بستر فعالیت پروژه واکاری را آسان‌تر کرده بود.
کارشناس فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تصریح کرد: جنگل‌های طبیعی کاشان که عمدتاً از گونه بادام کوهی هستند در کنار گونه‌های همراه دیگر همچون پسته کوهی و انجیر کوهی مهمترین وظیفه حفاظت از خاک و تولید آب را دارند.
خالویی با بیان اینکه در کاشان دو کانون اصلی بحران فرسایش بادی وجود دارد، افزود: در منطقه شمال دشت و در وضعیت دالان ورودی بادهای با سرعت بالای 36 کیلومتر بر ساعت می‌تواند برای بخش صنعت، مسکونی، شهری و کشاورزی بسیار پر خطر باشد و پایداری توسعه را در دشت کاشان به چالش بکشد.
وی گفت: ارزش زیست محیطی یک هکتار مرتع سالانه 232 دلار برآورد شده است که ارزش علوفه‌ای آن 57 دلار در هکتار معادل 24.5 درصد کل ارزش مرتع است.
کارشناس فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به ارزش زیست محیطی جنگل‌ها گفت: هر هکتار جنگل قادر به ذخیره سازی 500 تا دو هزار متر مکعب آب است .




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.