خاش

صلح وسازش دو طایفه در خاش

با تلاش و پیگیری های علما، بزرگان و معتمدان خاش و ایرانشهر صلح و سازش میان 2 طایفه شهلی بر و بساوند در روستای گونیچ بخش مرکزی خاش برقرار شد.

صلح وسازش دو طایفه در خاش
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نتیجه درگیری و اختلاف میان این 2 طایفه 6 کشته و خسارت های فراوان مالی بوده که پس از چند سال اختلاف، طرفین صلح و سازش کردند.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش روز شنبه در مراسم صلح و سازش این 2 طایفه گفت: قتل و برادرکشی و از همه بدتر از بین بردن فرد مسلمان به عنوان امری بسیار زشت و نکوهیده از دیدگاه اسلام و شریعت دینی حرام و به شدت محکوم است.

مولوی محمدعثمان قلندرزهی افزود: اسلام دین اخوت، برادری، رحمت و گذشت است و به فرد فرد امت اسلامی توصیه می شود که از مسیرهای اختلاف، جدایی و خشونت فاصله گیرند.

وی از برنامه ریزی های خوب و خیرخواهانه علما، معتمدان و ریش سفیدان شاخص و شوراهای اسلامی خاش و ایرانشهر، مسئولان و اعضای شورای تامین این شهرستان به ویژه حاج فرهاد بساوند و حاج الله بخش شهلی بر برای برقراری صلح و آشتی میان طرفین درگیر قدردانی کرد.

مولوی نظرمحمد دیدگاه از علمای شاخص ایرانشهر نیز در این مراسم بیان کرد: همه پریشانی ها و گرفتاری های امت اسلامی بر اثر همین اختلافات و جدایی هاست.

وی اظهار داشت: جای تاسف و نگرانی است که برادران، اقوام نزدیک و امت اسلامی همدیگر را با دستان خود از بین می برند.

میرمراد مارندگانی از کارشناسان دستگاه قضائی و رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش نیز گفت: نتیجه فاصله گرفتن از دین و مسیرهای اخلاقی و کرامت انسانی، خشونت و گرایش به جنایت های فجیع، قتل و برادرکشی است.

وی از گذشت طرفین درگیر قدردانی کرد و افزود: هر چه جامعه به سمت دور شدن از اختلافات پیش رود، امنیت و توسعه بیشتر به منطقه هدیه می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار