شهرکرد؛

فعالیت 186 معدن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از فعالیت 186 معدن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی گفت: از مجموع 5 هزار و 500 معدن فعال کشور، 186 معدن برابر با 3.38 درصد آن ها در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان سرمایه گذاری حدود یک هزار و 900 میلیارد ریال در معادن چهارمحال و بختیاری افزود: این معادن شامل 42 معدن سنگ تزئینی و نما، 134 معدن سنگ لاشه ساختمانی، 4 معدن سنگ گچ، 4 معدن سیلیس، یک معدن آرژیلیت و بوکسیت و یک معدن تولید مواد اولیه سیمان می باشد.

امامی ادامه داد: مجموع تولیدات معادن کشور در سال گذشته 500 میلیون تن بود که 5 میلیون و 500 هزار تن برابر 1.1 درصد از این میزان در معادن چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

وی میزان اشتغال مستقیم معادن کشور را 115 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 850 نفر برابر 1.6 درصد در معادن این استان مشغول فعالیت هستند.

امامی با بیان اشتغال غیر مسقیم 4 هزار و 500 نفر در معادن چهارمحال و بختیاری افزود: میزان تولیدات و اشتغال مربوط به معادن فعال در چهارمحال و بختیاری در رده بیستم کشور قرار دارد.

به گفته وی؛ فسفات، سلستین، آهک صنعتی، دولومیت، شیل، فلزات پایه مثل آهن، سرب، روی و مس، فلزات کمیاب مثل طلا و کبالت، و عناصر نادر خاکی از جمله لیتیوم و روبیدیوم، بیتومین و فلدسپات سدیک از دیگر مواد معدنی قابل استخراج در چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران فلدسپات
۲۲:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
اگر ساختمان سازی تو مملکت دوباره رونق بگیره و به تبعیت از آن کاشی و سرامیک رشد میکند و معادنی که مواد اولیه کاشی و سرامیک را تولید میکنند مثل معادن فلدسپات هم رونق خواهند گرفت
آخرین اخبار