آخرین گزارش‌ها از تحولات فلسطین؛

2016؛ سالی با بیشترین آمار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

طی سال 2016 بیشترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طی سال 2016 بیشترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی صورت گرفته است.

شبکه المنار لبنان با ذکر این مطلب نوشت؛ اداره اموراوقاف اسلامی فلسطین در گزارشی تاکید کرد: درسال 2016 بیشترین تعداد یورش‌ها نسبت به سال‌های گذشته از سوی مهاجران صهیونیستی به مسجد الاقصی  صورت گرفته است. 

«فراس الدبس» مسئول اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره امور اوقاف فلسطین گفت: 14806 نفر از مهاجران صهیونیستی طی سال 2016 به مسجد الاقصی حمله‌ور شده‌اند. این اقدامات در هنگام شکل‌گیری از طریق «باب‌المغاربه» مسجد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در ماه اکتبر سال 2016 شاهد بالاترین تعداد یورش‌ها به مسجدالاقصی بوده‌ایم به‌گونه‌ای که حمله 2856 افراطی صهیونیستی به این مکان مقدس ‌ثبت شده است.

الدبس ادامه داد: نقض حریم‌های شکل گرفته در مسجد الاقصی فقط به اجرای یورش‌ها علیه این مکان مقدس محدود نمی‌شود، بلکه شامل حمله به کارمندان سازمان اوقاف اسلامی، ضرب و شتم آن‌ها، بازداشت و دور کردن آن‌ها از مسجد نیز می‌شود.

از موارد اخیر هم می‌توان به تمدید تبعید "حسام سدره" نگهبان مسجد الاقصی برای مدت 6 ماه و بازداشت "فادی بکیر" از دیگر نگهبانان مسجد اشاره کرد.

دیگر اقدامات افراطیان صهیونیسم در قدس، ایجاد موانع بیشتر در درب‌های ورودی مسجدالاقصی است. در ادامه نیز طی ماه‌های اخیر نظامیان صهیونیستی از ورود مجموعه‌ای از افراد شامل مردان و زنان به داخل مسجد ممانعت کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار