ساری،

برگزاری کمیته گرامیداشت دهه فجر در مساجد مازندران

نخستین کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور فراهم سازی زمینه حضور هرچه باشکوه تر مردم در آئین های گرامیداشت ایام الله فجر در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمد فوقی، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران گفت: به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر نمازگزاران و برگزاری هرچه باشکوه تر آئین های گرامیداشت ایام الله دهه فجر، کمیته گرامیداشت دهه فجر در مساجد مازندران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این کمیته در شهرستان ها با عنوان کمیته مساجد و تشکل های اسلامی فعالیت می کند، افزود: مسئولیت این کمیته در استان ها با مسئول دبیرخانه مساجد استان است.

فوقی گفت: برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی، برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به سؤالات و رفع شبهات و نیز جلب و جذب جوانان و نوجوانان و آشنا سازی آنان به مواضع اصولی و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، فراهم سازی زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله وظایف و ماموریت‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان است.

وی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی درجهت شادابی و طراوت مراسم ایام الله دهه مبارک فجر به ویژه مراسم ١٢ و ٢٢ بهمن ماه، انجام برنامه‌ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آنان، برگزاری همایش‌های کاربردی با حضور ائمه جماعات و اصحاب مساجد درجهت تقویت مشارکت‌های مردمی و گسترش بیش از پیش برنامه‌ها در سطح مساجد و برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی لازم به منظور شرکت حداکثری مردم برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در پایان راهپیمایی یوم الله ٢٢ بهمن را از دیگر وظایف و ماموریت‌های کمیته‌های مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد.

فوقی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای زمان برگزاری راهپیمایی ٢٢بهمن جهت اقامه نماز جمعه با حضور حداکثری راهپیمایان، گفت: پخش سرودهای انقلابی و حماسی از بلندگوهای مساجد در طول دهه فجر و به ویژه شب ٢٢ بهمن، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری به همراه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری یادواره شهدا مورد توجه کانون های مساجد استان است.

وی به فعالیت یکهزار و ٦٠کانون فرهنگی هنری و ٢٦٢کتابخانه عمومی و ١٢١کتابخانه باز در مساجد مازندران اشاره کرد و گفت: در ایام الله فجر مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی نیز به همت مساجد استان برگزار می شود.

اداره کل اوقاف و امورخیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر، بسج محلات، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.