لاپاراسکوپی راهی برای درمان مادران با زایمان طبیعی

یک متخصص زنان و زایمان گفت: خانم هایی که قبلا زایمان طبیعی داشتند در دوره بعدی بارداری اگر دچار سرطان رحم یا غیره شوند عمل لاپاراسکوپی نتایج بهتری نسبت به بانوانی که از روش سزارین استفاده کرده اند، دارد.

لاپاراسکوپی راهی برای درمان مادران با زایمان طبیعیشهلا چایچیان متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عمل سزارین گفت: زمانیکه کانال زایمان تنگ باشد از روش عمل سزارین استفاده می شود که در لاپاراسکوپی عمل با برش انجام می شود و در سزارین این روش موثر نیست.

وی با بیان اینکه چسبندگی داخل شکم در بعضی زنان کمتر است، اظهار داشت: در زمان انجام عمل لاپاراسکوپی باید چسبندگی داخل شکم کمتر باشد و این چسبندگی ها در بانوانی که زایمانشان به صورت طبیعی بوده است، اندک است.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به تشخیص بیماری های جنین با انجام آزمایش ژنتیک گفت: با استفاده از روش کم تهاجمی زنان شاهد افزایش سلامت و کاهش مرگ مادر و جنین توسط عفونت های بدن هستیم.

وی به تاثیر لاپاراسکوپی در زایمان طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: خانم هایی که قبلا زایمان طبیعی داشتند در دوره بعدی بارداری اگر دچار سرطان رحم یا غیره شوند عمل لاپاراسکوپی نتایج بهتری نسبت به بانوانی که از روش سزارین استفاده کرده اند، دارد.

چایچیان افزود: در عمل لاپاراسکوپی، عواملی مانند تجربه جراح و تیم پزشکی، وسایل و تجهیزات بیمارستان تاثیر گذار است که جراحی لاپاراسکوپی را چندین بار و در خانم های بالای ۷۰ سال می توان انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.