اهواز؛

لزوم عقد قرداد آب کشاورزان حومه شرقی و غربی رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز بر لزوم انعقاد قراردادآب کشاورزان حومه شرقی و غربی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید محمدرضا حسنی ،مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز با اشاره به الزام عقد قرارداد آب و تأمین آب به‌موقع و کافی برای کشاورزان حومه شرقی و غربی شهرستان رامهرمز گفت: بر اساس تعرفه‌­های مشخص‌ شده وزارت نیرو برای پرداخت آب بهاء بخش کشاورزی در شبکه‌­های مدرن آبیاری، انهار تلفیقی و سنتی از طریق اداره امور آب شمال شرق رامهرمز با کشاورزان تا اواخر دی‌ماه قرارداد می‌بندد.

وی با بیان این‌که احداث سدجره و حق آبه آن مختص به رامهرمز بوده و شبکه‌های آبیاری اصلی و فرعی آن در حال انجام و تکمیل است، ادامه داد: امسال برای نخستین بار الزام قرارداد آب از طرف سازمان آب و برق خوزستان برای کشاورزان حومه شرقی و غربی رامهرمز مطرح‌شده که با عملیات ترویجی جهاد کشاورزی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: اولویت انعقاد قرارداد با کشاورزان صاحب سند مالکیت بوده و عقد قرارداد در سال اول برمبنای اطلاعات خود اظهاری کشاورز خواهد بود.

وی افزود: تا زمان نهایی شدن عقد قراردادها توسط کشاورزان، رهاسازی آب برای آبیاری کشت‌­های پاییزه شهرستان طبق روال گذشته انجام می‌شود و کشاورزان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

 حسنی یادآور شد: بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی رامهرمز مربوط به حومه شرقی و غربی شهرستان با وسعت قریب به 18 هزار هکتار است.

وی در پایان گفت: به‌ موجب این قرارداد امور آب موظف می‌شود در ازای دریافت هزینه آب بهاء از کشاورزان، آب به‌موقع و کافی بر روی مزرعه تحویل کشاورز دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار