کاهش فروش جهانی هیوندای و کیا در سال 2016

شرکت‌های خودروساز کره‌ای "هیوندای موتور" و "کیاموتورز" از کاهش 2 درصدی فروش جهانی خود در سال 2016 نسبت به سال قبل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت های خودروساز کره ای "هیوندای موتور" و "کیا موتورز"  امروز (دوشنبه) اعلام کردند فروش جهانی خودروهای آنها در سال 2016 (سال گذشته میلادی) با 2 درصد کاهش در مقایسه با سال قبل آن، 7.88 میلیون خودرو بوده است. این درحالیست که این دو شرکت کره ای انتظار داشتند در سال 2016، 8.13 میلیون خودرو در سطح جهان به فروش برسانند.

این نخستین بار از سال 1998 است که هیوندای و کیا – که با یکدیگر رتبه پنجم را از نظر فروش جهانی خودرو دارند – گزارشی از کاهش فروش خود منتشر کرده اند.

شرکت هیوندای موتور در سال 2016، 4.86 میلیون خودرو در سطح جهان به فروش رساند. این درحالیست که این شرکت انتظار داشت فروش آن در سال گذشته میلادی 5.01 میلیون خودرو باشد. کیا موتورز هم در سال 2016، 3.02 میلیون خودرو به فروش رساند که با پیش‌بینی رقم 3.12 میلیونی این شرکت تفاوت داشت.

کیاموتورز یک شرکت خودروساز کره ای است که زیرمجموعه شرکت "هیوندای موتور گروپ" محسوب می شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن 33 درصد از سهام کیاموتورز، بزرگترین سهامدار آن به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار