اصفهان؛

مرکز مطالعاتی ویژه امنیت و گردشگری کشور در پلیس اصفهان راه‌اندازی شد

اولین مرکز مطالعاتی ویژه امنیت و گردشگری کشور در استان اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علیرضا سعیدی اظهار داشت: از حدود هفت سال پیش که دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان‌ها راه‌اندازی شد به هرکدام از این دفاتر یک موضوع مطالعاتی ویژه محول گردید تا بتوانند علاوه بر تأمین نیاز پلیس استان خود در آن حوزه به یک مرجع و منبع علمی برای محققان و پژوهشگران تبدیل شوند و درزمینه تولید علم و دانش قدم‌های مؤثری را بردارند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود و به دلیل میراث غنی فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی همواره موردتوجه گردشگران از اقصی نقاط دنیا است ازاین‌رو موضوع مطالعات ویژه «امنیت و گردشگری» به دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان محول گردید.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به اقدامات صورت گرفته درزمینه تولید دانش در حوزه مطالعات « امنیت و گردشگری» اشاره و بیان کرد: در این زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خوبی با همکاری رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان علمی و صاحب‌نظران و همچنین استفاده از تجربیات و نظریات کارشناسان انتظامی استان طی این سال‌ها صورت گرفت و توانستیم تنها مرکز مطالعاتی ویژه امنیت و گردشگری کشور را در پلیس اصفهان راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز مطالعاتی ویژه امنیت و گردشگری پلیس اصفهان آمادگی دارد تا به تمام محققان و پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور که قصد مطالعه و تحقیق در این حوزه را دارند خدمت‌رسانی کرده و همکاری لازم را با آنان به عمل آورد.

سرهنگ سعیدی گماردن پلیس زن در «پلیس گردشگری» به‌منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران زن خارجی را یکی از موضوعات تحقیقاتی این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه این تحقیق منجر به استقرار یک کارشناس انتظامی خانم مسلط به زبان خارجه در کیوسک پلیس گردشگری واقع در میدان امام (ره) شد که در حال حاضر این کارشناس پلیس به مسائل و مشکلات زنان گردشگر خارجی رسیدگی می‌کند که این موضوع با استقبال خوب گردشگران زن مواجه شده است.

وی طرح جلوگیری از تردد وسایل نقلیه در اماکن گردشگری را یکی از پیشنهادهای ارائه‌شده در جلسات اندیشه ورزی این دفتر دانست و گفت: با اجرایی شدن این پیشنهاد طرح بسته شدن میدان امام (ره) اصفهان به روی وسایل نقلیه با همکار شهرداری اصفهان انجام شد و طرح پیاده‌رو کردن خیابان چهارباغ عباسی نیز در دست اقدام است که امیدواریم این اتفاق با حمایت و همکاری شهرداری اصفهان به سرانجام برسد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: درصدد هستیم تا نمایندگانی را به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران اعزام و از تمام گردشگران خارجی که در حال خروج از کشور هستند در زمینه نگرش آنان از امنیتی که برای گردشگران فراهم‌شده بود نظرسنجی کنیم که قطعاً نتایج این نظرسنجی‌ها می‌تواند به توسعه امنیت گردشگری کشور کمک شایانی کند.

وی پیرامون تحقیقات صورت گرفته بر روی موانع و مشکلات پیش‌روی گردشگران افزود: در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و مشکلات و راهکارهای رفع آن‌ها که در خلال اجرای تحقیقات به آن‌ها رسیدیم را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کنیم که امیدواریم با دقت نظر و توجه این نهادها شاهد توسعه و رونق بیش‌ از پیش صنعت گردشگری کشور باشیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.