تبریز؛

برگزاری جشنواره تئاتر فجر آذربایجان‌شرقی به صورت بین‌المللی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره تئاتر فجر استان به صورت بین‌المللی از 24 دی ماه در تبریز خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نهرین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های دومین جشنواره تئاتر فجر استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و گفت: جشنواره تئاتر فجر استان به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که در این جشنواره تولیدات جدید از اقصی‌ نقاط کشور همچنین کشور جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر استان در 24 دی‌ماه سال‌جاری با برنامه ویژه آغاز می‌شود و تا 28 دی‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این جشنواره 7 نمایش از شهر تهران، مازندران، زنجان، تبریز و کشور جمهوری آذربایجان اجرا می‌شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی اسامی تئاترهای جشنواره فجر استان را آنایوردوم، بیوه‌های غمگین سالار جنگ، هدیه مرموز، کچل اوغلان، روی زمین، تمام من همه عدو، طلاق پردردسر اعلام کرد.
وی با تأکید بر اینکه این جشنواره دومین جشنواره فجر در استان خواهد بود و تفاوت چشمگیری با جشنواره سال قبل دارد، تصریح کرد: در این جشنواره سعی بر آن شده است از هنرمندان برجسته و نمایشنامه‌های بسیار قوی استفاده شود.
نهرین ادامه داد: دومین جشنواره تئاتر فجر استان با حضور هنرمندانی چون، گلاب آدینه، مونا فرجاد، شیرین بینا و با حضور نمایش‌نامه‌های موفق و بین‌المللی برگزار می شود و البته جشنواره تئاتر فجر همزمان در 7 شهر دیگر نیز برگزار خواهد شد که تنها شهری که به صورت بین‌المللی خواهد بود شهر تبریز است.
وی به بخش دیگر دومین جشنواره تئاتر فجر استان اشاره کرد و گفت: در بخش دیگر جشنواره، 15 عکاس منتخب آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت و در اختتامیه جشنواره آثار برگزیده تجلیل خواهند شد.
مدیر تئاتر شهر تبریز افزود: در اختتامیه مراسم پوسترهای تئاتر استان از چندین صد سال گذشته که با تلاش تئاتر تبریز جمع‌آوری شده، رونمایی می‌شود.
وی اذعان کرد: برای ایجاد نظم و انضباط در برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استان تمام بلیت‌ها با قیمت بسیار مناسب در سایت Eblit قرار گرفته است و علاقه‌مندان از این طریق می‌توانند اقدام به تهیه بلیت کنند.
نهرین خاطرنشان کرد: همانطور که رسانه‌های بازوی اصلی تئاتر و معرفی آن هستند، از این رو برای خبرنگاران تمهیدات ویژه و جایگاه مخصوص در سالن ترتیب داده می‌شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در خصوص اینکه جایگاه تئاتر استان در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به اینکه اولین تئاتر کشور از تبریز است، از نظر تهران، شهر اولین‌ها همان جایگاه را حفظ کرده است ولی از نظر ما ضعف و کم و کاستی‌های فراوانی وجود دارد و متأسفانه هیچ کدام از مسؤولان توجهی به تئاتر در استان ندارند.
وی با بیان اینکه اکنون بیشتر هنرمندان از تئاتر قهر کرده و دلیل اصلی آن عدم حمایت مالی از این هنر است، افزود: شرایط مالی تئاتر در استان بسیار اسفناک است و اگر بودجه‌ای به این هنر اتخاذ شود تا به مقدار بسیار کم به مرکز استان‌ها تخصیص داده می‌شود و در شهرستان‌ها کاملا تئاتر مرده است.
مدیر تئاتر شهر تصریح کرد: اکنون هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند در تبریز تئاتری وجود ندارد، بلکه حق انتخاب وجود دارد و هر روز حداقل چهار نمایش در سالن‌های تئاتر در حال اجرا است.
وی با کنایه به بودجه تخصیص داده شده به احیای دریاچه ارومیه و عدم موفقیت در این طرح، گفت: اگر مقدار هزینه‌ای که برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده شده را به خرید بطری آب می‌گذاشتند اکنون دریاچه پر شده بود ولی تئاتر استان با 10 درصد آن بودجه می‌تواند گام و جهش بزرگی را داشته باشد.
نهرین از حضور 140 مهمان در دومین جشنواره تئاتر فجر استان خبر داد و گفت: در جشنواره مهمان‌های زیادی خواهیم داشت تا علاوه بر برگزاری جشن، به تبادل تجربیات، استفاده از اطلاعات و تعاملات جهت پیشرفت تئاتر خواهیم داشت.
وی به طرح‌های پیش‌بینی شده بعد از دومین جشنواره تئاتر فجر استان اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شهر باکو برای تبادل فرهنگی از یک ماه گذشته منعقد شده که در این تفاهم‌نامه می‌خواهیم تبلیغ دین، تعزیه‌خوانی، آئین‌های سنتی کشور را معرفی کنیم.
 رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی افزود: یک سالن دیگر با نام قبه زرین به مجموعه تئاتر شهر اضافه شده است و مردم حق انتخاب دارند تا با خانواده در روزهای سرد زمستانی به تماشای تئاتر کمدی، نمایش خارجی، ایرانی بنشینند.
یادآور می‌شود، برنامه برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی از 24 دی‌ماه تا 28 دی‌ماه با حضور گروه‌های نمایشی اقصی نقاط کشور و جمهوری آذربایجان در دو مکان، تئاتر شهر و مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار