واکنش توییتری ترامپ به توسعه موشک قاره‌پیمای جدید کره‌شمالی

دونالد ترامپ در پیامی توییتری به سخنان رهبر کره شمالی در آغاز سال نو میلادی واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به توسعه موشک قاره پیمای کره‌شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دوشنبه شب گفت کره شمالی قادر به ساخت موشک هسته‌ای قاره‌پیما برای حمله به آمریکا نیست. ترامپ همچنین از همکاری نکردن چین برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی انتقاد کرد.

کیم جونگ اون - رهبر کره شمالی- در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی اعلام کرد این کشور به مرحله پایانی آزمایش جدیدترین موشک بالیستیک قاره‌پیمای خود رسیده است.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در پیامی توییتری و در واکنش به سخنان کیم جونگ اون نوشت: «کره شمالی اعلام کرد در آخرین مرحله تکمیل یک سلاح هسته‌ای قرار دارد و بُرد آن به بخش‌هایی از آمریکا می‌رسد. اما چنین اتفاقی نمی‌افتد!»

دونالد ترامپ که پس از گذراندن تعطیلات در فلوریدا، دوشنبه را با مشاورانش در برج خود در نیویورک گذراند، به اقداماتی که دولتش برای متوقف کردن پیشرفت‌های کره شمالی در زمینه توسعه موشک انجام خواهد داد، اشاره نکرد.

ترامپ در پیام دیگری سران چین را به دلیل انجام ندادن اقدامات مؤثر برای توقف توسعه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی سرزنش کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «چین در یک تجارت کاملاً یک‌طرفه پول و ثروت زیادی را از آمریکا خارج می‌کند؛ اما هیچ کمکی برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی انجام نمی‌دهد. واقعا خوب است!»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار