رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در جلسه استیضاح خود حضور پیدا نکرد

دادگاه قانون اساسی کره‌جنوبی اولین جلسه استیضاح «پارک گون-هه» را در حالی آغاز کرد که وی در این جلسه حضور نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی اولین جلسه استیضاح «پارک گون-هه»، رئیس جمهور این کشور، را برای استماع دادرسی در حالی آغاز کرد که وی در این جلسه حضور نداشت.

این جلسه به دلیل غیبت پارک پس از 9 دقیقه خاتمه یافت و به روز پنجشنبه موکول شد. قانونگذاران کره جنوبی ماه گذشته به طرح استیضاح پارک به دلیل تخطی وی از قانون اساسی و فساد مالی گسترده رای مثبت داده بودند.

دوست نزدیک رئیس جمهور کره جنوبی نیز به سوء استفاده از قدرت متهم شده است. گفته می شود پارک نیز در این تخلفات نقش داشته است؛ اما وی این اتهامات را انکار می کند.

استیضاح پارک گون-هه در دادگاهی با حضور 9 قاضی برگزار می شود. آنها 180 روز مهلت دارند تا درخصوص عزل یا ابقاء پارک، که در حال حاضر معلق از خدمت است، تصمیم گیری کنند.

با اینکه این دادگاه پیش از این از پارک خواسته بود در این جلسه حاضر شود، وکیل رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد وی در این دادگاه حاضر نخواهد شد. اگر پارک در جلسه روز پنجشنبه حاضر نشود، دادگاه بدون حضور وی به کار خود ادامه خواهد داد.

این دادگاه اتهامات پارک درخصوص دست داشتن وی در فساد، سوء استفاده از قدرت، رشوه گیری و تخطی از قانون اساسی را بررسی خواهد کرد.

پارک در دیداری با خبرنگاران در 1 ژانویه (12 دی) تمامی اتهامات علیه خود را به شدت تکذیب کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار