شهرکرد؛

رویکرد و توجه خاص چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از رویکرد و توجه خاص مسئولان استانی به بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب با اشاره به کسب 5 رتبه برتر و جایزه در نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران و سی و یکمین دوره انتخاب و تجلیل از نمونه های کشاورزی از سوی بهره برداران چهارمحال و بختیاری گفت: این موفقیت بیانگر رویکرد و توجه خاص استان به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار موفق به اخذ 5 رتبه و جایزه ملی شد افزود: کشاورزان برتر استان در زمینه های افزایش کارایی، تولید محصولات استراتژیک و کاهش مصرف آب تلاش های گسترده ای انجام داده بودند.

غریب ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از یک درصد از وسعت و جمعیت کشور، در سال های اخیر به علت کاهش میانگین بارش با بحث خشکسالی هم روبرو بوده است اما با این وجود، شاهد افزایش تولیدات بخش کشاورزی استان در سال گذشته بودیم که نشان دهنده هم گرایی برنامه های مسئولین بخش کشاورزی با برنامه ها و سیاست های دولت می باشد.

وی اضافه کرد: دریافت لوح تقدیر در جشن چند روز قبل جشن شکرگزاری برداشت محصول از رئیس جمهوری توسط یکی از کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز نشان از موفقیت این بخش در استان است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 44 پرونده مربوط به بخش های مختلف آب و خاک، باغبانی، زراعت، منابع طبیعی و آبخیزداری، دام و طیور، شیلات و آبزبان، و ترویج و تشکل ها از استان به نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران ارسال شد که 5 نفر حائز رتبه برتر و در مجموع چهارمحال و بختیاری موفق به کسب عنوان سوم کشوری گردید.

غریب افزود: رتبه برتر واحد نمونه صنایع لبنی این جشنواره به سید محسن حبیب زاده، واحد نمونه تولید خوراک دام و آبزیان به دبیر رضایی، واحد نمونه مشاع کشاورزی به ابوالفضل شاهسوند، واحد نمونه کشت گل محمدی به سیامک نوروزی و مرتع دار نمونه به علی محمد طاهری از چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران و سی و یکمین دوره انتخاب و تجلیل از نمونه های کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان؛ رکن اقتصاد مقاومتی» با معرفی 118 نمونه بخش کشاورزی کشور روز گذشته دوشنبه ۱۳ دی ماه 95 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد. 

گفتنی است: در مراسم «جشن شکرگزاری برداشت محصول» در روز دوشنبه 22 آذر 95 با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در تهران نیز از حسین نصیری کشاورز گندم کار نمونه کشوری از استان چهارمحال و بختیاری برای رعایت و بکارگیری اصول صحیح در کاشت، داشت و برداشت، با اعطای لوح و تندیس قدردانی شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار