سامانی خبر داد؛

برگزاری نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور با حضور رحمانی فضلی

اعضای ستاد انتخابات کشور،‌ صبح امروز سه‌شنبه 14 آبان، نخستین جلسه این ستاد را در حضور وزیر کشور برگزار کردند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،‌ نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.

بر اساس اعلام سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، در ابتدای این جلسه، رحمانی فضلی وزیر کشور، بر استمرار اهتمام نسبت به سلامت، امنیت، رعایت بی‌طرفی و انسجام و هماهنگی کامل حوزه‌های مختلف وزارت کشور در برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات پیش‌رو تأکید کرد و افزود: یکی از اصول کلی ما همکاری و هماهنگی با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای نقش‌آفرین در امر انتخابات است.

سید سلمان سامانی، با اشاره به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از تیرماه سال جاری تاکنون در این جلسه، برخی از موارد دستور کار نخستین نشست ستاد انتخابات کشور را برشمرد.

رئیس کمیته حقوقی ستاد اتخابات کشور گفت: در ابتدا تفاوت‌های موجود در قوانین برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و اقدامات خاصی که برای هر یک از آن‌ها در حوزه اجرا اعم از زمان صدور دستور شروع انتخابات، ثبت نام نامزدها و فرصت تبلیغات می‌بایست انجام شود بررسی شد.

سامانی، با اشاره به ارائه گزارشی از تمهید مقدمات در رابطه با پشتیبانی و تأمین امکانات مورد نیاز، اعم از تهیه تعرفه‌های رأی و سایر اقلام مصرفی انتخابات گفت: در این دوره، برای بیش از ١٢٠٠ شهر و ٣٩٠٠٠ روستا انتخابات شوراهای اسلامی و برای ٤ حوزه انتخابیه، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و در ۱۴۰ کشور، صندوق اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری مستقر می‌شود که در این رابطه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور؛، با اشاره به بررسی گزارش آموزش‌های مورد نیاز مجریان که در سطح فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در حال برگزاری است،‌ از برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون از مجریان به منظور احراز تسلط آن‌ها بر موازین حقوقی و قوانین و مقررات انتخابات به عنوان دیگر دستور کار جلسه امروز ستاد انتخابات خبر داد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها؛، ارائه روند جلسات برگزار شده با شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و ارزیابی نتایج حاصله را از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز ستاد انتخابات دانست.

سید سلمان سامانی، با اشاره به تأکید ستاد بر ارایه آمارهای جمعیتی از سوی مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور از برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور ارتقاء اطلاع‌رسانی اقدامات ستاد به افکار عمومی و بررسی چارچوب کلی این برنامه‌ریزی‌ها در جلسه امروز ستاد انتخابات کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور، با یادآوری روند تشکیل تدریجی ستادهای متناظر ستاد انتخابات کشور در تمامی استان‌ها گفت: گزارشی از رصد دقیق و مستمر تحرکات انتخاباتی در مناطق مختلف کشور در جلسه ستاد انتخابات ارائه و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شد.

بر اساس اعلام سامانی؛، آخرین وضعیت سامانه جامع انتخابات و گام‌های برداشته شده در جهت الکترونیکی شدن برگزاری انتخابات در این جلسه مطرح شد.

شایان ذکر است،؛ رئیس،‌ اعضا و مسؤولان کمیته‌های شش‌گانه ستاد انتخابات کشور،‌ هفته گذشته‌ طی احکام جداگانه‌ای از سوی وزیر کشور تعیین شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار