اصفهان؛

اصلاح ورودی موزه باستان‌شناسی نطنز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: جهت سهولت بازدید گردشگران از موزه باستانی نطنز، ورودی موزه اصلاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر عصر امروز در جمع اصحاب رسانه بابیان اینکه ورودی موزه باستان‌شناسی نطنز تغییر و مورد اصلاح قرار گرفت، اظهار کرد: به علت عدم دید مناسب ورودی قبلی موزه و همچنین احتمال وقوع حادثه برای گردشگران و بازدیدکنندگان به دلیل هم‌جواری با کوچه کم‌عرض جنب مسجد جامع این اداره تصمیم به تغییر مسیر ورودی این اثر ارزشمند گرفت.

وی افزود: با بررسی کارشناسی و تخصیص اعتبار از قسمتی که روبروی مسجد جامع به‌عنوان یک فضای مغازه‌ای بود نسبت به راه دادن به فضای پشتی و نهایت اصلاح پله‌ها و همچنین ارتباطی مناسب با هشتی موزه جهت سهولت در امر بازدید گردشگران تغییر انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نطنز تصریح کرد: موزه باستان‌شناسی نطنز، اولین موزه تخصصی باستان‌شناسی استان اصفهان محسوب می‌شود که در سنوات گذشته راه‌اندازی و بنای تاریخی این موزه نیز خانه تاریخی باقری‌ها قرار دارد که متعلق به دوره صفویه است.

وی بیان کرد: در این موزه بیش از 200 قطعه شیء تاریخی که در کاوش‌های مختلف از محدوده شهرستان نطنز و بخصوص محوطه باستانی اریسمان کشف‌شده پس از بررسی‌های علمی و مرمت‌های لازم به نمایش درآمده است.

یزدانمهر خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین شیء این موزه متعلق به دوران پارینه‌سنگی است و اشیای دیگری که در این موزه به نمایش درآمده، متعلق به دوران پیش از اسلام و همچنین دوران اسلامی بخصوص سده‌های هفتم و هشتم هجری است که از آن جمله می‌توان به در چوبی نفیس مسجد جامع نطنز اشاره کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار