یزد؛

بهره برداری از نانوایی سنتی در جوار آسیاب آبی میبد

با افتتاح و آغاز به کار آسیاب سنتی و آبی یخدان میبد، یک واحد نانوایی سنتی در جوار این آسیاب تاریخی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  رسول مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد گفت: در پی افتتاح آسیاب آبی یخدان میبد که سالها در زیرزمین مدفون بود با همت و مشارکت فرمانداری شهرستان، شهرداری میبد و اداره میراث فرهنگی شهرستان، یک واحد نانوایی سنتی در ضلع شمالی آسیاب ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: آسیاب آبی یخدان میبد که در دهه های پیشین تخریب گردیده بود در ابتدای سال جاری بازسازی و مورد بهربرداری مجدد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در میبد تعداد زیادی آسیاب آبی وجود دارد تصریح کرد: آسیاب آبی یخدان میبد چهارمین آسیابی است که در این شهرستان مرمت شده و آسیاب های باغشاهی، بیده و دوسنگی محمدآباد، آسیاب هایی هستند که قبل از آسیاب یخدان توسط اداره شهرستان میبد مورد مرمت قرار گرفته اند.

مشتاقیان گفت: سنگ این آسیاب با آب حرکت و گندم را به آرد تبدیل می کند که گردشگران و علاقمندان مراحل تبدیل گندم به آرد توسط آسیاب را می توانند از نزدیک مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این نانوایی که به صورت سنتی و با سوخت هیزم فعالیت میکند با استقبال عمومی مردم و گردشگران مواجه گردیده است و گردشگران می توانند مراحل پخت نان از آسیاب نمودن گندم تا آماده سازی نان را ببینند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار