توجه به آسیب های اجتماعی درصدر اولویتها

استاندار آذربایجان شرقی توجه به آسیبهای اجتماعی را در صدر اولویتهای استان ذکر کرد و آسیب شناسی معضلات اجتماعی و طراحی راهکارهای موثر در این باره را وظیفه همگانی خواند.

استاندار آذربایجان شرقی : توجه به آسیبهای اجتماعی درصدر اولویتهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان افزود : فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تاثیرات شدید و مستقیمی بر خانواده ها گذاشته و نتایج این تهاجم فرهنگی امروز به اشکال مختلف بروز میکند.
وی تصریح کرد اگردر خصوص تهدیدات فضای مجازی آگاه سازی و برنامه ریزی نکنیم ، جوانان ما آسیبهای بیشتری خواهند دید.

جبارزاده با اشاره به پخش مستند خبری تبریز شهر بدون معتاد متجاهر افزود : عملکرد صدا و سیمای استان در این خصوص شایسته تقدیر است و بازخوردهای مختلف پخش استانی و ملی این گزارش نشان می دهد که مردم وضعیت اجتماع را رصد می کنند و لازم است آگاهیها و اطلاعات لازم به آنها ارائه شود.

استوار آذر مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی ، مفاسد اخلاقی و بی بند و باری  پنج مشکل اصلی اجتماعی در استان هستند که برای حل و مدیریت آنها برای 26 دستگاه اجرایی وظایف تعریف شده است و از سال گذشته به صورت مدون اقدامات در حال انجام است.

مسعودی فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه میزان پرونده های طلاق در استان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد افزایش یافته است اعتیاد ، بیکاری و عواقب ناشی از حضور در شبکه های اجتماعی زوجین را عوامل اصلی طلاق عنوان کرد.

پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت : نزاع و خشونت ، روابط ناسالم اجتماعی ، مصرف دخانیات ، رفتارهای پرخطر و مشکلات خانوادگی ،مهمترین آسیبهایی هستند که دانش آموزان را در استان درگیر کرده است.

نظمی مدیر کل ورزش و جوانان استان هم از صدور مجوز راه اندازی 30 مرکز مشاوره ازدواج تا پایان سال در استان خبر داد و گفت : اجباری کردن آموزشهای قبل از ازدواج با همکاری دادگستری استان از مهمترین اقدامات این اداره کل برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.