پنتاگون: دو سوم شرق موصل در کنترل دولت عراق است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ارتش عراق تاکنون دو سوم از شرق «موصل» را از تروریست های داعش بازپس گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای تحلیلی خبری «اسپوتینک نیوز»، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود درباره وضعیت ارتش عراق در نبرد با تروریست های تکفیری «داعش» و به خصوص عملیات آزادسازی شهر موصل گفت: «دو سوم از شرق موصل اکنون در کنترل دولت عراق است و پیشروی به سوی این شهر از جبهه های مختلف و الحاق آنها به یکدیگر آغاز شده است. نیروهای ائتلاف همچنان از این اقدامات حمایت می کنند.»

وی افزود، نیروهای ائتلاف موسوم به «ضد داعش» که علیه تروریست ها و در حمایت از معارضان ضد دولت سوریه موسوم به «ارتش آزاد» می جنگند نیز در اطراف شهر «رقه» پیشروی های قابل توجهی داشته اند.

وی همچنین با اشاره به حملات تروریستی اخیر در استانبول و بغداد هشدار داد داعش همزمان با اینکه مناطق بیشتری را از دست می دهد، تلاش خواهد کرد تا در حملات شدید و مرگبار تعداد بسیار زیادی از غیر نظامیان را بکشد.

عراق و سوریه به عنوان دو کشور بزرگ و تعیین کننده در معادلات منطقه و جهان اسلام چند سال است که با بحران های ویرانگر و نبردهای تروریستی مرگباری دست و پنجه نرم می کنند که میلیون ها کشته و آواره برجا گذاشته و زیرساخت های حیاتی این دو کشور را از بین برده و به بحرانی با ابعاد بین المللی تبدیل شده است.

مدتی است که نبردها برای آزادسازی شهر موصل که در نخستین روزهای حملات داعش به تصرف این گروه در آمد، شدت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار