اصفهان؛

طنین زنگ زورخانه های کاشان با ضرب شاهنامه خوانی

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان از آموزش شاهنامه خوانی ویژه مرشد زورخانه های این شهرستان خبرداد.

جعفر بزمیان،  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: این اقدام فرهنگی ادبی بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای شهرستان کاشان به عنوان مجری طرح اجرا می شود. 

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از متون حماسی و ملی به منظور ایجاد روحیه حماسی و پهلوانی در زورخانه های کاشان افزود: افزایش ارتقا و به روز کردن اطلاعات مرشدهای زورخانه های شهرستان با آموزش متون شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، توجه ورزشکاران باستانی و زورخانه ای به متون اصیل ادب پارسی و به ویژه شاهنامه فردوسی، آموزش صحیح شاهنامه خوانی و استفاده از آن در زورخانه ها و ترویج روحیه حماسی و پهلوانی در بین ورزشکاران باستانی کار از اهداف امضای این تفاهم نامه است.


به گفته وی، این تفاهم نامه شامل پنج ماده با عنوان اهداف، تعاریف، تعهدات، حیطه و مدت اعتبار یک ساله تا تا12 دیماه 96 تدوین شده است.

بزمیان، تصریح کرد : تأمین مربیان و مدرسین ادبیات برای دوره آموزش شاهنامه خوانی، تجهیز کتابخانه ی زورخانه های شهرستان کاشان با کمک خیرین، اهدای بن فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی، تامین  مکان مناسب برای برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی به مرشدها و مخاطبین و علاقمندان از مفاد این تفاهم نامه است.

وی اظهارداشت :برگزاری دوره های آموزشی به صورت منظم و مستمر در محدوده زمانی مشخص، هماهنگی بین اداره ورزش و جوانان کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برای برگزاری دوره،  تشویق و ترغیب مرشدها و علاقمندان به متون حماسی و کهن جهت شرکت در دوره ها، برگزاری جلسات کتابخوانی در زورخانه های شهرستان کاشان وتقدیر از مرشدان کتابخوان و موفق در اجرای طرح آموزشی از دیگر مفاد این تفاهم نامه فرهنگی ورزشی است. 





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.