شیراز؛

سازش در بیش از 200 پرونده قتل عمد

۲۰۶ پرونده قتل عمد در شوراهای حل اختلاف استان فارس با مصالحه همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های با شگاه خبر نگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری استان فارس امروز در همایش تجلیل از منادیان صلح با بیان اینکه در مصالحه قتل‌های عمدی ، استان فارس رتبه نخست کشور را دارد تصریح کرد: منتهی به صلح شدن یک سوم از پرونده‌های استان فارس در شوراهای حل اختلاف به معنای افزایش امنیت در جامعه است.
 
القاصی مهر افزود: از زمان فعالیت شوراها درسال 82، 3 میلیون پرونده در استان فارس به شوراهای حل اختلاف ارجاع و مختومه شده و 6 هزار و 500 پرونده نیز در حال رسیدگی است.
 
وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف باعث کاهش حجم کار دادگستری‌ها شده، اضافه کرد: در سال 94، 190 هزار و 152 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان فارس ارجاع و در مقایسه با آمار سراسری ارجاع پرونده ‌ها به دادگستری‌ها ، ورودی شوراهای حل اختلاف 43 درصد بیشتر از دادگستری‌ ها است.
 
وی هدف اصلی شوراهای حل اختلاف را صلح‌جویی دانست و اظهار کرد: 609 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف منتهی به صلح شده و حوزه شوراهای حل اختلاف 47 نقطه در استان است، که به شبکه ملی عدالت و سیستم مدیریت پرونده متصل و تغییرات مثبتی را به دنبال داشته است.
 
رئیس‌کل دادگستری استان فارس افزود: اتصال به شبکه ملی عدالت سبب دسترسی تمامی شعب به نرم‌افزارهای قوه قضاییه، افزایش سرعت سازماندهی، ذخیره و ثبت پرونده، امکان اخذ گزارش از جامعه آماری و کاهش هزینه ابلاغ می‌شود.
 
وی برطرف کردن اختلافات را مهم‌ترین وظیفه دانست که از طریق شرع برای‌ این دستگاه ها مشخص شده و حجم زیادی از آن به عهده شوراهای اختلافات گذاشته شده است.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار