گیلان؛

حضور پررنگ گیلان در عرصه روابط خارجی

گیلان توانمندی های فراوانی برای توسعه و گسترش صادرات دارد و باید زمینه همکاری های همه جانبه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار در نشست شورای گفتگوی استان با بیان اینکه گیلان فرصت های زیادی برای توسعه مناسبات و گسترش فعالیت های اقتصادی دارد، گفت: بازار اروپای شرقی فرصت مناسبی برای صاردات محصولات گیلان است و باید از این فرصت برای توسعه اقتصادی گیلان بهره گرفت.

محمدعلی نجفی  در این نشست به وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، تولید محصولات استراتژیک و توانمندی های شیلاتی هم اشاره کرد و افزود: دامنه همکاری های ایران و اوکراین زمینه فراهم شده است و راه اندازی راه آهن رشت - قزوین می تواند به بهبود این فعالیت ها کمک کند.

سفیر ایران دراوکراین هم امروز در نشست شورای گفتگوی استان گفت: سطح همکاری های ایران و اوکراین در سال های اخیر گسترش یافته و فضای مناسبی برای افزایش همکاری های اقتصادی و گردشگری این دو کشور فراهم شده است.

محمد بهشتی منفرد با بیان اینکه دیدگاه و رویکرد دولت اوکراین نسبت به ایران بسیار مثبت است گفت: دولت اوکراین علاقه مند به توسعه همکاری های همه جانبه با ایران است.

 وی به توانمندی های ایران در زمینه صادرات کالا به اوکراین هم اشاره کرد و افزود: باید از این فرصت برای تقویت  مناسبات اقتصادی سیاسی و ارتقای سطح علمی دو کشور بهره گرفت.

سفیر ایران در اوکراین همچنین  به توانمندی های گیلان هم اشاره کرد وافزود: راه اندازی سرای تجارت ایرانیان و گشایش نمایشگاه توانمندی های گیلان در اوکراین می تواند به بهبود روابط ایران و اوکراین کمک کند.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.