تقاضای کلیسای کاتولیک، روابط مادورو و کلیسا را تیره کرد

تقاضای کلیسای کاتولیک ونزوئلا برای برگزاری انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی، روابط این نهاد با دولت را تیره کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آ ب ث، دفتر اسقفی اعظم کاراکاس در راستای مخالفت خود با سیاست های مادورو ، روز یکشنبه گذشته در مراسم دعا خوانی از مردمی که به کلیساها برای دعا و نیایش رفته بودند خواست که علیه "دیکتاتوری” مادورو به طور "مسالمت آمیز و دموکراتیک” شورش کنند.

در این رابطه ، کشیشان در مراسم روز یکشنبه به خواندن دستورالعمل های کاردینال «خورخه اوروسا» اسقف اعظم کاراکاس که از سوی واتیکان حمایت شده و به وضعیت بحرانی‌ اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی در ونزوئلا اشاره دارد، پرداختند.

کلیسای کاتولیک ونزوئلا دراین زمینه، مادورو را به دلیل مانع تراشی برای مجلس ملی‌ از روز 6 دسامبر سال 2015، 'دیکتاتوری' قلمداد می‌ کند. کلیسا همچنین بر لزوم اینکه شهروندان از حق خود برای دادن رای برای عزل مادورو دفاع کنند تاکید دارد.

قرار است روز 13 ژانویه (24 دی ماه ) جلسه جدیدی بین دولت و مخالفان برگزار شود تا که به مذاکرات قطع شده در ماه گذشته به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد، ادامه دهند.
حزب ائتلاف مخالف دولت 'میز وحدت دموکراتیک' در این مورد اعلام نموده که تا وقتی‌ مادورو به 5 نکته توافقات عمل نکند ، از شرکت در این گفت و گوها خودداری خواهد کرد.

مخالفان در این راستا، خواهان اجرای فوری اقدامات برای کاهش بحران وخیم تامین مواد غذایی و دارو، تقویم انتخاباتی که به ونزوئلایی ها در اسرع وقت اجازه تصمیم گیری در مورد آینده شان را بدهد، بازگردانی نقش تعیین شده بر اساس قانون اساسی به مجلس ملی و تسریع روند آزادی مخالفان آزاد شده هستند.

روز 22 آبان، دولت و مخالفان در ونزوئلا پس از دو روز مذاکرات، چندین موافقت نامه با اهمیت سیاسی ازجمله برگزاری انتخابات محلی در ایالت آمازون، احترام به استقلال مجلس ملی ، انتصاب دو مدیر جدید شورای ملی انتخاباتی و آزادی بازداشت شدگان مخصوصا رهبران اپوزیسیون بین دولت ونزوئلا و رهبران مخالف امضا کردند.

جدا از اینکه مخالفان دولت در این مذاکرات شرکت کنند یا خیر؟ کلیسای کاتولیک به عنوان میانجی گران در این مذاکرات شرکت خواهند داشت تا که از دولت مادورو که فقط 7 زندانی سیاسی را آزاد کرده درحالی‌ که 126 زندانی دیگر هنوز در حبس به سر می‌ برند ، بخواهد اقدامات بیشتری را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار