ساری،

رونق کسب و کار از مهمترین برنامه های دولت

ایجاد رونق کسب و کار از مهمترین برنامه های دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهاردهمین نشست اقتصاد مقاومتی مازندران در رامسر با بیان اینکه نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی نگاهی جدی است گفت: اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی، شکوفایی و توسعه همه جانبه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

واعظی هدف از اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی را تکیه بر صادرات محصولات غیر نفتی اعلام کرد و افزود: نگاه عمیق ، دراز مدت و استراتژیک به اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به این هدف از طرف همه مسؤلان و مردم امری ضروری است.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمرکز روی بازاریابی خارجی و رایزنی برای بدست آوردن بازار روسیه از سوی بازرگانان داخلی میتواند در افزایش تولید و ایجاد اشتغالزایی بسیار موثر باشد، گفت: در برخی مناطق کشور هنوز طرحهای مشخص و مدون برای حضور سرمایه گذار وجود ندارد و هر استان باید با تدوین طرحهای مشخص علاوه بر جذب سرمایه گذاران داخلی بدنبال جذب سرمایه گذار خارجی نیز باشد.

وی گفت: جذب سرمایه گذار خارجی و گردشگر نیازمند تحول بزرگ است که با تشکیل اتاقهای فکر در هر منطقه کشور در تحقق این امر باید گام موثری برداشت.

واعظی افزود: مازندران ظرفیتهای فراوان کشاورزی و گردشگری دارد و در بخش کشاورزی مازندران سرمایه گذاری های مناسبی انجام گرفته است اما حضور موثر بخش خصوصی در کنار دولت میتواند برای رسیدن به توسعه بسیار موثر باشد که مسؤلان استانی فضای مناسبی برای حضور بخش خصوصی و حمایت از آن را باید فراهم کنند.

خیریان پور معاون استاندار نیز با اشاره به سرمای زود هنگام اوایل آذر و یخ زدگی مرکبات و کیوی در مازندران گفت: انتظار می رود مصوبات هیات دولت برای جبران خسارت به سرعت اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه 30 میلیارد تومان بلاعوض برای جبران خسارت باغداران استان اعتبار اختصاص یافت افزود: انتظار می رود با توجه به حجم خسارت به بخش کشاورزی، تسهیلات بلا عوض دیگری نیز به مازندران اختصاص یابد.

معاون استاندار مازندران افزود: 54 طرح اقتصاد مقاومتی اکنون در ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران پیگیری می شود که از این تعداد 19 طرح در بخش اقتصادی، 22 طرح در بخش عمرانی و زیربنایی و 13 طرح در بخش تحول اداری است.

خیریان پور با بیان اینکه 26 طرح طبق زمانبندی در حال اجرا است، افزود: برخی از این طرحها نیازمند به نگاه ملی است که انتظار می رود مسولان ارشد کشوری توجه ویژه ای به این طرح ها داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.