گیلان؛

بازدید معاون وزیر از خط آهن و آزاد راه رشت- قزوین

برای ساخت راه آهن رشت – قزوین تاکنون 12 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی در بازدید از خط آهن قزوین - رشت در رودبار گفت : این مبلغ بصورت مستقیم هزینه شده است که با احتساب قیمت روز به بیش از 35 هزار میلیارد ریال  می رسد.

خیرا... خادمی افزود :  علاوه بر 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ابلاغ شده در بودجه سال 96 هم برای تکمیل راه آهن قزوین - رشت 5 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این راه آهن با داشتن 33 کیلومتر پل و تونل و مسیر 160 کیلومتری جز طرح های بزرگ و سنگین است گفت : بر اساس قول پیمانکاران و مشاورن و در صورت تامین مالی امیدواریم  خط آهن قزوین - رشت تا 6 ماه نخست سال آینده افتتاح شود.
معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تامین اوراق مشارکت و ابلاغ آن ، از مجریان ، پیمانکاران و مشاوران ساخت این خط آهن خواست برای افزایش سرعت عمل ، صورت وضعیت های خود را برای پرداخت در کوتاه ترین زمان ارِائه کنند.
خیرا... خادمی به تملک زمین های اطراف خط آهن قزوین – رشت هم اشاره کرد و گفت : بزودی مطالبات مردم به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه در بازدید از 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین نیز  اعلام کرد : با بهره برداری از 3 کیلومتر این آزاد راه  در مرحله اول 70 درصد ترافیک محور رودبار – منجیل رفع می شود.
معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی افزود  : این قطعه آزاد راه رشت - قزوین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
خیرا... خادمی خاطرنشان کرد : برای ساخت باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین 3 هزار و 600 متر تونل و پل و  همچنین حدود 8 کیلومتر رمپ و لوپ و جاده های 3 خطه هم احداث شده است. وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت 3 هزار و 600 متر از 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است گفت : با 400 میلیارد ریال دیگر این طرح تا پایان امسال به پایان می رسد.
معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد : 8 کیلومتر دیگر این آزاد راه برای سرمایه گذاری آماده است و عملیات اجرایی آن در اسرع وقت انجام   می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.