تبریز؛

ایجاد مجمتع فرهنگی هنری در کلیبر

فرماندارکلیبر گفت: مجمتع فرهنگی هنری در کلیبر ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان از اختصاص 5 میلیارد و 700 میلیون ریال برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری طرح انتخاب و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که در 6 ماه اول امسال بیش از 800 هزار گردشگر از داشته های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن کردند، خاطرنشان کرد: تعداد گردشگرانی که در طول سال به کلیبر سفر می کنند، چند 10 برابر جمعیت بومی بوده و در فصول گردشگری تنوع فرهنگی گسترده ای در این شهرستان ایجاد می کنند.  
وی اظهارکرد: برای مدیریت این فضای متنوع نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامع هستیم.
خدابخش با تأکید بر این که «محیط زیست، آثار تاریخی، سنت های اجتماعی، فرهنگ غنی و ادبیات بومی و بسیاری از شاخصه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان متأثر از تنوع فرهنگی ناشی از توسعه گردشگری است»، ادامه داد: برای حفظ همه این سرمایه های اجتماعی و تاریخی، سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.
وی توجه به سلامت جسمی و روحی شهروندان را از سیاست های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ورزش جوانان، بانوان و ورزش همگانی با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و تقویت نشاط اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دارد.
خدابخش در ادامه با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، با تأکید بر استفاده از تجربیات دوره ی اول این جشنواره، از تماس های زیاد فعالان بخش خصوصی استانی و ملی و اعلام حضور و پشتیبانی مالی برای برگزاری دومین دوره ی این جشنواره خبر داد.
در ادامه ی این نشست، معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز با اعلام خبر آغاز به کار رسمی دبیرخانه ی جشنواره ی فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، از فرهنگ به عنوان اثرگذارترین عنصر در کاهش مسایل و آسیب های اجتماعی یاد کرد.
علی محرمی گفت: زبان هنر به عنوان گویاترین و همه فهم ترین زبان برای بیان فرهنگ در خدمت حفظ آداب و سنت های اجتماعی و ارزش های والای فرهنگی نظیر مسؤولیت پذیری، ایثار، شهادت، عدالت خواهی و میهن دوستی است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های اقتصادی و سیاسی، اجتماعی هر جامعه ای بر پایه ی فرهنگ آن جامعه بنا می شود، گفت: فرهنگ در رأس همه ی عناصر توسعه قرار دارد و با توجه به همین نکته ی مهم، اهمیت سیاستگذاری در حوزه ی فرهنگ مشخص می شود.  
محرمی گفت: هنر نیز به عنوان زبان ابراز و ترویج آن اهمیت به سزایی می یابد.
وی برگزاری یکمین دوره ی جشنواره ی فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر را موفق و بدون نقص ارزیابی کرد و گفت: برای استمرار و پویایی این جشنواره که در نوع خود در سراسر کشور بی نظیر است، برنامه ریزی خوبی شده و با توجه به همت شهرستانی برای تداوم برگزاری آن و وجود حمایت های ملی و استانی امیدواریم دوره های آتی این جشنواره در سطوح ملی و بین المللی و با کیفیت بسیار بالاتری برگزار شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار