کشته شدن 35 داعشی در غرب استان نینوا

یک منبع محلی در استان نینوا روز پنجشنبه گفت که در عملیات نیروهای الحشد الشعبی در غرب این استان 35 تروریست داعش از جمله فرمانده گردان موسوم به «دابق» کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این منبع محلی که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای الحشد الشعبی حمله تروریست های داعش به شهرستان تلعفر در غرب استان نینوا را دفع کرده و در عملیات این نیروها 35 تروریست کشته شدند.
 
منبع مذکور ادامه داد: «ابو قسوره الشامی» مسئول گردان موسوم به دابق در گروه تروریستی داعش که یکی از فرماندهان برجسته میدانی در منطقه دجله و مسئول عضو گیری و عناصر انتحاری داعش است، در این عملیات نیروهای الحشد الشعبی کشته شد.

این منبع تصریح کرد: داعش تلاش می کند با حمله های متفرقه در مناطق مختلف عراق مانع از پیشروی نیروهای مشترک برای آزادسازی شهرستان تلعفر شود.

نیروهای الحشد الشعبی 16 نوامبر 2016 فرودگاه تلفتر را به طور کامل از دست عناصر داعش آزاد کردند.

این در حالی است که نیروهای عراقی به همراه نیروهای الحشد الشعبی مشغول عملیات آزادسازی موصل هستند و تاکنون توانسته اند بیشتر مناطق شرقی موصل را از اشغال تروریست ها آزاد کنند.

همچنین «قاسم المحمدی» فرمانده عراقی عملیات الجزیره روز پنجشنبه از آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی استان الانبار از اشغال تروریست های داعش خبر داد.

نیروهای عراقی از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر (266 مهر ماه) یک چهارم از مساحت این شهر را از داعش باز پس گرفته اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته است که تروریست های داعش تا ماه آوریل (فروردین 1396) از این کشور بیرون رانده می شوند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
برچسب ها: نینوا ، داعش ، کشته شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.