استاندار آذربایجان غربی؛

پیگیر رفع مشکلات زندان ها و زندانیان در استان هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: رفع مشکلات زندان ها و زندانیان را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مهندس سعادت امروز در دیدار رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که در محل استانداری ترتیب یافت، آمادگی خود را برای رفع مسائل و مشکلات زندان های استان اعلام و خاطرنشان کرد: علی رغم محدویت های اعتباری، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زندان ها و زندانیان بکار خواهیم گرفت و در این مسیر از سازمان زندان های کشور نیز انتظار مساعدت ویژه داریم.

وی بر ضرورت توجه به وضعیت و رفع مشکلات زندان ها در استان نیز تاکید کرد و افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام مربوط به اداره کل زندان های استان، فراهم سازی شرایط خارج نمودن زندان های داخل شهر به خارج از شهر، ایجاد و احداث اردوگاههای کار و اشتغال برای زندانیان، توانمندسازی زندانیان از طریق ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های شغلی و در نهایت انجام اقدامات فرهنگی موثر در جهت بسترسازی برای بازگشت این افراد به خانواده و جامعه از جمله مواردی است که به جد باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد و در استان نیز پیگیر اجرایی شدن آنها هستیم.

سعادت همچنین به اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: با تدابیر این شورا طرح جمع آوری معتادین متجاهر و تحت پوشش قرار دادن آنها جهت درمان و ترک اجرا می شود.

وی در ادامه آمادگی استان را برای اشتغال زندانیان در شهرک های کشاورزی در دست احداث استان اعلام کرد و از اداره کل زندان های استان خواست در این خصوص اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور هم در این دیدار گزارشی از برنامه ها و پروژه های این سازمان را در استان آذربایجان غربی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: از تمامی دستگاهها و نهادهای ذیربط در کشور و استان ها انتظار داریم به رفع مسائل و مشکلات زندان ها و زندانیان کمک و سهم خود را در این زمینه ایفا کنند.

جهانگیر همچنین به پروژه های نیمه سازمان زندان ها در آذربایجان غربی اشاره کرد و خواستار کمک استانداری در جهت تکمیل و بهره برداری از این پروژها شد.

حبیبی دادستان دادسراهای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی، مصطفوی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری و بنی هاشمی مدیرکل زندان های استان نیز در این دیدار حضور داشتند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.