آبادان؛

تحویل سالانه ۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور

سالانه ۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور تحویل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت، سالانه در حال تحویل حدود پنج هزار تخت بیمارستانی در کشور هستیم.

ایرج حریرچی در جریان بازدید از بیمارستان تازه تاسیس طالقانی آبادان و بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س) شهر چوئبده افزود: روند تصاعدی ایجاد و تحویل تخت بیمارستانی در حالی صورت می گیرد که پیشتر پروسه بیمارستان سازی در کشور طولانی بود و به طور سالانه یک هزار و ۷۰۰ تخت تحویل می شد.


به گفته وی در زمان حاضر ظرفیت تخت سازی در کشور سه برابر شده است.حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت وزارت بهداشت، منطقه آزاد اروند و بنیاد مستضعفان در ساخت بیمارستان در شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: امید می رود تا ظرف دو سال آینده در آبادان و خرمشهر به تعداد تخت مطلوب یعنی یک هزار و ۱۸۰ تخت بیمارستانی برسیم.


قائم مقام  و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اسکلت بیمارستان جدید طالقانی به استعداد ۲۲۰ تخت بیمارستانی تا پایان امسال به اتمام می رسد ضمن آنکه عملیات گودبرداری بیمارستان ولیعصر خرمشهر نیز به اتمام رسیده است.


حریرچی یادآور شد: در بیمارستان شهید بهشتی نیز ۱۸۰ تخت تحویل شده است.وی گفت: طبق برنامه ریزهای انجام شده کار ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار نیز تا پایان امسال تمام و به بهره برداری می رسد.


حریرچی با اشاره به در دست بازسازی و ساخت بودن ضلع شمالی و اورژانس بیمارستان طالقانی افزود: سه پروژه بزرگ کلینیک ویژه در سطح شهرستان در حال تحویل است، امید می رود تا در آینده ای نزدیک بتوانیم آنچه را که در شان مردم آبادان و خرمشهر است را به آنان ارائه کنیم.


وی افزود: با توجه به وجود متخصصان و پزشکان مجرب و خوب در سطح منطقه از مردم می خواهیم تا کارهای درمانیشان را در همین شهر دنبال و انجام دهند و از مراجعه به شهرهای دیگر خودداری کنند تا بتوانیم سرویس مناسب تری را نیز به آنان ارائه کنیم.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.