ایلام؛

قیام مردم قم در 19 دی طومار رژیم ستم شاهی را در هم پیچید

امام جمعه ایلام گفت: 19 دی یادآور قیام مردم قم به رهبری روحانیت و سر آغازی برای مبارزه مردم بر علیه رژیم منفور ستم شاهی است که طومار رژیم فاسد را در هم پیچید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه گفت: حضور روحانیت در پیشانی مبارزه با رژیم ستم شاهی و حمایت و پشتیبانی مردم از این حرکت، سرآغازی برای غلبه مردم بر رژیم فاسد ستم شاهی شد.

وی افزود: روز 19 دی ماه یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد در چنین روزی قیام خونین مردم و طلاب حوزه علمیه قم شکل گرفت.

امام جمعه ایلام با گرامیداشت این روز بزرگ و شهدای راه حق تاکید کرد: 19 دی همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم، روزنه‌ها را به سوی روشنایی و انقلاب به روی ملت ستم دیده ایران گشود و خط بطلانی بر 2 هزار و 500 سال نظام ستم شاهی در مدت زمان کوتاهی کشید.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین به اجرای عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه میمک استان ایلام در روز 19 دی سال 59 هم اشاره کرد و گفت: فتح میمک نخستین پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی است که با کمک و همراهی عشایر غیور استان ایلام و نیروهای ارتش بدست آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، نماز ، جمعه ، لطفی ، 19دی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.