آئین عشای ربانی میلاد مسیح (ع) توسط ارامنه ارومیه برگزار شد

آئین عشای ربانی عید میلاد و غسل تعمید حضرت مسیح (ع) با حضور کشیش کلیسای ارامنه ارومیه مارنرسی باسیلیان در کلیسای استنبانوس ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هموطنان ارمنی همزمان با ششم ژانویه، روز جمعه با ذکر دعا و نیایش توسط کشیش کلیسای ارامنه ارومیه زاد روز میلاد حضرت عیسی (ع) را برگزار کردند.
قیام به احترام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کندر به نشانه نیایش، دعای خیر و تطهیر مراسم، پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای ارامنه ارومیه برای روزه داران، تبرک آب، جمع آوری کمک های نقدی برای نیازمندان و همچنین آوازهای مذهبی از جمله برنامه های این مراسم بود.
 ارامنه 17 دی ماه یا ششم ژانویه را به عنوان جشن میلاد حضرت مسیح(ع) برگزار می کنند.
آیین میلاد حضرت عیسی (ع) توسط ارامنه شب پنجم ژانویه و آئین تعمید آن حضرت صبح روز ششم ژانویه در کلیساها برگزار می شود.
ارامنه یک هفته قبل از سال نو میلادی از خوردن فرآورده های گوشتی خودداری می کنند و در روز عید، تمام ارامنه روزه دار پس از خواندن سرودهای حضرت مسیح(ع) که در انجیل آمده است، با 'نان مقدس' در آئینی موسوم به 'عشای ربانی' روزه خود را می شکنند.
در این آئین کشیش دعاهای مربوط به آغاز سال نو میلادی را می خواند و ارامنه در این روز برای همه جهانیان آرزوی صلح و آرامش می کنند.
بلافاصله پس از تحویل سال نو میلادی هم در همه کلیساها مراسم دینی باداراک (قربانی مقدس) و عشای ربانی انجام می شود.
همچنین در سالروز میلاد مسیح (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی بضاعت اهدا می شود.
کریسمس یکی از روزهای مقدس سال است که به سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) اشاره دارد.
سنت های کریسمس دربرگیرنده نصب تصویر سنتی تولد مسیح، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه و حضور بابانوئل در شب عید کریسمس است و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.