فرماندهی عملیات آزادسازی موصل، از پیشروی نیروهای عراقی در محور شمالی این شهر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کل العراق (آَین)، فرماندهی عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: در عملیات نیروهای عراقی در محورهای مختلف عملیات موصل، 449 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

مرکز رسانه جنگ عراق در گزارشی اعلام کرد: نیروهای عراقی در محور شمالی عملیات موصل  به سوی مناطق شمالی ساحل چپ حرکت کردند و توانستند محله "مزارع" و مجتمع مسکونی "حدباء" با بیش از 168 ساختمان را آزاد کنند و پرچم عراق را در این منطقه به اهتزاز درآورند.

نیروهای عراقی در ادامه آزادسازی این مناطق به محله های " قیروان، حدباء، 7 نیسان و صدیق" رسیدند و توانستند 8 خودروی بمب گذاری شده، 3 خمپاره انداز، یک بلدوزر بمب گذاری شده، 3 سکوی پرتاب موشک 23 میلیمتری را منهدم کنند. در این عملیات همچنین  55 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

در محور شرقی ساحل چپ نیز نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برای اولین بار عملیات شبانه انجام داده و از رود خوصر عبور کردن و محله مثنی را آزاد کردند.

در این عملیات، 75 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و 4 خودروی بمب گذاری شده، 2 خمپاره اندازه و 3 مسلسل منهدم شدند.

نیروهای پلیس فدرال عراق نیز در روند پاکسازی مناطق آزاد شده ساحل چپ موصل، چندین زندان متعلق به تروریست‌های داعش و یک بیمارستان میدانی را در محله وحده کشف کردند.

در محور جنوبی عملیات موصل نیز نیروهای امنیتی عراق  از منطقه صناعیه به سوی شمال محله وحده پیش رفته و به ابتدای محله بعث رسیدند. نیروهای عراقی در عملیات خود دو خودروی بمب گذاری شده،  دو خودروی مجهز به مسلسل را منهدم  کردند و 70 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

در محور جنوبی ساحل چپ موصل نیز نیروهای پلیس اتحادیه و نیروهای لشکر نهم زرهی ارتش به محله های "سلام، فلسطین، شیماء، دومیز و سومر" وارد شدند و به نزدیک بیمارستان سلام رسیدند.

نیروهای عراقی در این عملیات، بر چند ساختمان مسلط شدند و 249 تروریست را به هلاکت رساندند و 14 خودروی بمب گذاری شده، 4 خودروی حامل عناصر تروریستی، یک خمپاره انداز، یک پهپاد، 2 مخزن تسلیحاتی و مهماتی، 2 مقر تروریستی، 11 موتور سیکلت و شماری تسلیحات را منهدم ساختند.

در محور غربی نیز نیروهای بسیج مردمی عراق روستای "عسرج" را از چنگ تروریست های داعش آزاد ساختند.

از سوی دیگر، مرکز رسانه جنگ ستاد مشترک ارتش عراق در آماری رسمی اعلام کرد: در هفته گذشته 1757 تروریست داعشی در روند عملیات آزادسازی موصل به هلاکت رسیده‌اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار