ارومیه؛

ضرورت توسعه طرحهای آبخیزداری در آذربایجان غربی

با توجه به کاهش نزولات آسمانی ضرورت افزایش سرمایه گذاری و توسعه طرحهای آبخیزداری در سطح استان بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر کل منابع طبیعی استان با اعلام این مطلب گفت:با توجه به وضعیت بارندگی های امسال و کاهش آمار نزولات جوی در سنوات گذشته ، ضرورت افزایش سرمایه گذاری و توسعه طرحهای آبخیزداری در سطح استان بیش از گذشته احساس می شود و اداره کل منابع طبیعی استان آمادگی دارد تا در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم عملیات آبخیزداری را بیش از گذشته توسعه و اجرا نماید.

وهاب زاده افزود:به دلیل اینکه آذربایجانغربی دارای مراتع نسبتا" خوب و بعنوان یکی از استانهای دامدارمحور محسوب می شود ؛ ضرورت حفظ و نگهداری منابع آبی زیرزمینی و استفاده ی بهینه از نزولات جوی بسیار مهم و اساسی است. چرا که بسط و افزایش مراتع مورد استفاده و جلوگیری از تخریب اراضی ملی از مهمترین آثار عملیات آبخیزداری است. در حال حاضر این اداره کل مطالعات آبخیزداری را در بیش از یک میلیون هکتاراز عرصه های ملی آماده دارد و در صورت تامین منابع مالی به سرعت می تواند آن را اجرا نماید.

وی تصریح کرد:ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار با عنوان خیرین آبخیزداری یکی ازموضوعاتی است که هم اینک سازمان جنگلها نیز آن را دنبال می کند و ما نیز در سطح استان با استعداد یابی و شناسایی پتانسیل های استانی باید بدنبال این موضوع باشیم. همچون خیرین مدرسه ساز مجموعه ما نیز باید با جذب وتشکیل گروه های خیردر این راه اقدامات لازم را اجرا نماید چرا که نباید به گونه ایی عمل شود که " آب امروز تبدیل به حسرت آینده " بشود.

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجانغربی خاطرنشان کرد:در حال حاضر دربیش از 85 هزار هکتار از اراضی ملی آذربایجانغربی عملیات آبخیزداری انجام شده است و می توان گفت عملیات آبخیزداری مهمترین اصل در حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی است که از همه مسئولان ارشد استانی نیز تقاضا داریم در این زمینه توان مضاعف و نگاه ویژه ایی را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.