رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از افزایش 10 موسسه دارالقرآن در آموزش پرورش استان همدان خبر داد.

افزایش 10 دارالقرآن در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: عباس تجری با اشاره به اینکه 10 دارالقرآن به مجموعه دار القرآن استان اضافه شده است افزود: این مراکز در سه دوره با سه هزار دانش‌آموز فعالیت میکنند.

وی ادامه داد: با همکاری و مدیریت معاونت ابتدایی، مدیر کل و نظارت و پیگری معاونت پرورشی در بخش قرآنی مدارس، ۱۹ مدرسه قرآن در سراسر استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: این مدارس به طور میانگین با ۲۰۰ تا۳۰۰ دانش آموز که بیشتر در شهرستان‌های ملایر، نهاوند و همدان هستند فعالیت می کنند.

تجری افزود: از آغاز فعالیت این مدارس در استان، دو مدرسه به دلیل ضعف در برخی ارزیابی‌های صورت گرفته، تعطیل شدند اما در حال حاضر به طور رسمی ۱۹ مدرسه قرآنی با قوت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در صدد افزایش این تعداد نیز هستیم.

مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر آنها با قرآن و فرهنگ قرآنی از اهداف مهم مدارس قرآنی است، و برای فراگیر شدن این طرح، وزارت آموزش و پرورش کشور باید به طور جد وارد عمل شود و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این مدارس،۱۰ مرکز دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش، با محور فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری مسابقات قرآن و عترت، آموزش تخصصی قرآن کریم، محافل قرآنی و مراسم ختم قرآن در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.