بندرعباس؛

بررسی مشکلات هرمزگان در کمیته ویژه وزارتخانه آموزش و پرورش

کمبودهای آموزشی هرمزگان در کمیته ویژه ای در وزارت آموزش و پرورش بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،صادق صادق پور مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه این کمیته اعتبارهای آموزشی، طرح های خاص و تجهیزات ویژه ای برای هرمزگان اختصاص یافته است.
 
وی امروز در نشست مشترک معلمان ابتدایی هرمزگان در بندرعباس افزود: امسال3طرح تدبیر، درس پژوهشی و طرح جابربن حیان برای بهبود عملکرد آموزشی مدیران آموزشگاه ها، معلمان و دانش اموزان اجرا شده است.
 
با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی گفت: پوشش تحصیلی در هرمزگان 97 و 8دهم درصد است که 2 و 2دهم بالاتر از میانگین کشوری است.
 
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: دردو سال گذشته بیش از 78هزار نفر دانش آموز بازمانده ازتحصیل در کشور جذب مدارس ابتدایی شدند.
 
صادق پور در خصوص کمبود مراکز اختلالات یادگیری در هرمزگان گفت: 3درصد از جمعیت دانش آموزان ابتدائی کشور دچار کند ذهنی و دیریادگیری هستند که برای رفع این مشکل مراکز اختلال یادگیری در کشور گسترش می یابد.
 
وی گفت: اکنون بیش از 480مرکز اختلال یادگیری در کشور فعال است که در دو سال آینده در همه مناطق آموزش و پرورش در کشور مراکزاختلال یادگیری راه اندازی می شود.
 
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال آینده تدریس مدیران ومعلمان آموزشگاه ها ممنوع می شود وبرای جذب نیروهایی جدید حق التدرس و معلم یار، آیین نامه جدید تدوین می شود.
 
صادق پور افزود: طرح بهبود مدیریت آموزشگاهی برای نخستین بار در کشور از ابتدای سال در 34هزار مدرسه ابتدایی در کشور اجرا شده است که تا پایان سال آینده در همه مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد.
 
وی گفت: برای افزایش روحیه کنجکاوی و پژوهش محوری دانش آموزان جشنواره جابر بن حیان تا پایان سال در شهر مشهد برگزار می شود.
 
 انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.