چرا ارتکاب جنایات فجیع در زندان‌های برزیل امری متداول است؟

افزایش میزان جنایات‌ در زندان‌های برزیل، نگرانی‌هایی را برای مقامات این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، اغتشاش‌های خشونت‌آمیز در زندان‌های برزیل موجب شده است توجه‌ها به سوی نظام زندان این کشور جلب شود.

در نخستین هفته سال جدید میلادی، حدود 100 زندانی در برزیل جان خود را به طرز فجیعی از دست دادند. گفته می‌شود نگهبانان از توقف این خشونت‌ها ناتوان بوده اند.

در 17 سال اخیر، سرکوب جرائم مربوط به مواد مخدر موجب شده است جمعیت بازداشت شدگان در زندان‌های برزیل روندی صعودی را تجربه کند.

در سال 2014، بیش از 622 هزار نفر در برزیل زندانی بوده اند. برزیل پس از آمریکا، چین و روسیه، پرجمعیت‌ترین زندان‌های جهان را داراست. با این‌حال، در سال 2000، تنها 232 هزار نفر در زندان‌های برزیل محبوس بوده اند.

این افزایش تعداد بازداشتی‌ها، به 1424 زندان واقع در این کشور فشار آورد. بر اساس گزارش‌ها، این زندان‌ها با 157 درصد طرفیتشان مشغول فعالیت هستند.

یکی از کارشناسان اعلام کرده است حتی در ثروتمندترین ایالت برزیل – سائو پائولو – به ازای هر 300 یا 400 زندانی، تنها یک نگهبان وجود دارد. این مسئله به این معنی است که زندانیان به سادگی می‌توانند کنترل زندان‌ها را به دست بگیرند.

آمار قتل در داخل زندان‌های برزیل نیز بسیار بالا است. در سال 2016، 372 زندانی در داخل زندان جان خود را از دست دادند. با این‌حال، گفته می‌شود افزایش شمار کشته‌شدگان در زندان‌ها به دلیل برهم خوردن آتش‌بس دو باند تبهکار بسیار قدرتمند برزیل است. این پیمان آتش‌بس دهه‌ها پابرجا باقی مانده بود.

حال، با توجه به سرکوب گسترده دولت برزیل علیه باندهای مواد مخدر، هزاران نفر از اعضای هر دو گروه تبهکار در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

یک کارشناس امنیتی گفت هرگونه درگیری بین دو طرف دعوا در خیابان‌ها، می‌تواند به داخل زندان‌ها نیز کشیده شود. وی گفت: "ما می‌دانیم به زودی با معضل جنگ گروه‌های تبهکار مواجه خواهیم بود. از آن‌جا که دولت نظارتی بر زندان‌ها ندارد، این قتل‌ها و جنایت‌ها ناگزیر به وقوع خواهد پیوست.

با این‌حال، دولت برزیل قصد دارد با تخصیص بودجه بیشتر برای زندان‌‎ها، امنیت این نهادها را افزایش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار