شهرکرد؛

افزایش درآمد موقوفات چهارمحال و بختیاری

درآمد حاصل از موقوفات استان چهارمحال و بختیاری در 9 ماهه اول امسال، 84 درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: عواید موقوفات و بقاع متبرکه استان در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 84 درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به افزایش 30 درصدی مدت تجدید اجاره رقبات موقوفه ها و بقاع متبرکه استان در 9 ماهه نخست سال جاری افزود: همچنین در این مدت 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.

وی تعداد موقوفات ثبت شده در 9 ماهه اول امسال در چهارمحال و بختیاری را 37 مورد بیان و اضافه کرد: این تعداد شامل 25 مسجد و حسینیه و 12 موقوفه منفعتی بوده است.

عزیزی ادامه داد: از ابتدای امسال و در راستای تکمیل هیئت امنای امامزادگان (ع) و اماکن مذهبی استان، برای 360 نفر حکم همکاری صادر شد.

وی گفت: امسال 45 مبلغ برای اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی در قالب طرح های آرامش بهاری، یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی به مناطق مختلف استان اعزام شد.

عزیزی، از ثبت نام بیش از 5 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان هم خبر داد و افزود: تاکنون 30 نفر از متقاضیان دوره مربیگری قرآن به صورت رایگان به قم اعزام شدند و 70 نفر نیز تا پایان سال اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و 664 موقوفه در استان به ثبت رسیده که شامل چهار مدرسه علمیه، 310 موقوفه منفعتی، هشت دارالقرآن و آرامستان، 284 حسینیه، زینبیه و فاطمیه و یک هزار و 58 مسجد است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار