لرستان؛

پیشرفت فیزیکی۶۰ درصدی کشت وصنعت شهرستان ازنا

فرماندارشهرستان ازنا گفت: کشت و صنعت شهرستان ازنا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با راه ‌اندازی آن تحولی در شهرستان به وجود می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اسدعبدالهی گفت: سازمان جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های اجرایی است که تعهداتی در بخش اقتصاد مقاومتی شهرستان ازنا دارد.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان در این شهرستان دارای هفت طرح کشاورزی شامل توسعه باغات، سیستم نوین آبیاری، کشت گیاهان دارویی، تولید گوشت قرمز، تولید شیر خام، تولید گندم و تولید کلزا بوده است.

فرماندارشهرستان ازنا گفت: در رابطه با طرح سیستم آبیاری نوین بنا بود 900 هکتار را آبیاری شود اما جهاد کشاورزی فراتر از تعهد خود این طرح را انجام داده است.

وی افزود: در رابطه با توسعه باغات این شهرستان بنا بود 160 هکتار توسعه باغات انجام گیرد که جهاد کشاورزی 60 هکتار آن را عملیاتی کرد و در فصل درختکاری سال 95 نیز به طور یقین تا پایان سال تعهد خود را عملیاتی می‌کند.

عبدالهی گفت : مقرر شد 32 هکتار کشت گیاهان دارویی در شهرستان ازنا انجام شود که سازمان جهاد کشاورزی این کار را در سطح چهار هکتار را انجام داده است و نسبت به برنامه بسیار عقب هستند که علت آن این است که کشاورزان و مردم تمایل چندانی به این کار ندارند زیرا کشت‌های رقیب دیگری برای گیاهان دارویی وجود دارد که درآمد آن بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه گزارش سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر اینکه پنج پروژه آن‌ها در شهرستان ازنا عملیاتی شده است اشتباه است افزود: در رابطه با شیر خام بنا بود 31 هزار تن تولید داشته باشد که در این راستا 32 هزار تن تولید داسته اند که این میزان فراتر از برنامه است.

فرماندارشهرستان ازنا گفت : قرار بوده سازمان جهاد کشاورزی در حوزه گندم که محصولی استراتژیک برای کشور و استان است برنامه داشته باشند که در این زمینه طی امسال و سال گذشته فراتر از برنامه بوده و رشد داشته است.

وی افزود: تولید هزار و 728 تن کلزا در برنامه جهاد کشاورزی شهرستان ازنا بوده که تاکنون چهار تن تولید شده و این امر سبب عدم استقبال کشاورزان شده است از طرفی این سازمان قرار بود در شهرستان ازنا 30 هزار تن گوشت مرغ تولید کنند که 23 هزار تن تولید کردند.

عبدالهی گفت: تعدادی از کشاورزان شهرستان ازنا در سال 95 به‌عنوان کشاورزان نمونه کشوری و نمونه استانی معرفی شدند و این امر نشان می‌دهد که بخش کشاورزی در این شهرستان بخش قابل‌توجهی است.

وی افزود: مقرر شد حوزه منابع طبیعی که کشت گیاهان دارویی را در شهرستان ازنا انجام دهد که تاکنون هیچ کاری انجام نداده چرا که استقبالی از آن صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: دستگاه آب روستایی سه پروژه آب‌رسانی به طیان، نصرت‌آباد و دره تخت در شهرستان ازنا داشته که آب‌رسانی به طیان دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی ، آب‌رسانی به نصرت‌آباد 100 درصد و آب‌رسانی دره تخت نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: دستگاه ورزش و جوانان نیز دو پروژه استخر شنا ازنا و سالن چندمنظوره گلیجرد را در شهرستان ازنا داشته که استخر شنا دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

عبدالهی گفت: دستگاه نوسازی مدارس سه پروژه شامل دبیرستان 24 کلاسه، خوابگاه شبانه‌روزی و سالن چندمنظوره شهید ملکی را در شهرستان ازنا داشته که دبیرستان تقریباً در مراحل پایانی کار است و در خصوص دو پروژه دیگر کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: شهرداری نیز دو پروژه مجتمع گردشگری و دریاچه مصنوعی در شهرستان ازنا داشته که کار چندانی در این حوزه صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: بازسازی ریل راه‌آهن کاری مشترک بین سه شهرستان خرم‌آباد، دورود وازنا بوده که به‌طور متوسط ما درگذشته در هرماه یک حادثه قطار داشتیم که از سال گذشته حدود 150 میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی تمام ریل هزینه شد و به ایستگاه‌های راه‌آهن نیز سروسامانی داده‌شده است.

وی افزود: بنا بود 27 روستای شهرستان ازنا گازرسانی شوند و درصورتی‌که ما این 27 روستا را گازرسانی کنیم به‌عنوان اولین شهرستان سبز استان معرفی می‌شویم که صد درصد روستاهایمان از گاز برخوردار می‌شوندالبته تاکنون عملیات افتتاح آن انجام‌نشده ولی حدود 10 کیلومتر کانال زده‌شده، زمین‌ها تملک شده و محل ایستگاه نیز خریداری‌شده است.

عبدالهی گفت : دستگاه‌های دیگری مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی مقاومت بسیج نیز جز برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که سازمان مدیریت به ما ارائه داده هستند و کارهایی را که در حد مشاغل خانگی و کارهای بزرگی می‌باشند انجام داده‌اند.

وی افزود: کشت و صنعت شهرستان ازنا که زیرمجموعه کشت و صنعت خرم‌آباد است حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که دارای مشکل حقوقی با کشاورزان است و درصورتی‌که برطرف شدن مشکلش تحولی در شهرستان ازنا به وجود می‌آورد.

فرماندارشهرستان ازنا گفت: باوجود محدودیت‌های مالی که در کل کشور، استان و شهرستان داشتیم می‌توانیم بگویم در حوزه اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های خوبی را شهرستان ازنا انجام شده است به طوری که بین 15 تا 20 درصد اقتصاد مقاومتی استان حداقل در حوزه صنعت و معدن در سطح شهرستان ازنا است.

وی افزود: بیش از 95 درصد کارهایی که قرار بوده در سال 95 در شهرستان ازنا عملیاتی شود انجام شده و به طور یقین مابقی برنامه‌های سال 96 عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار