اصفهان؛

کلاهبرداری 351 ميلياردی باند جعل اسناد املاک

باند جعل اسناد املاک در اصفهان، دستگیر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت : اعضاي باندبزرگ جعل اسناد املاک خارج نشينان که با جعل اسناد ملکي در اصفهان موفق به کلاهبرداري 351 ميليارد ريالي شده بودند، دستگیر شدند .

سردار عبدالرضا آقاخاني افزود : در پي شکايت يکي از شهروندان اصفهاني ساکن خارج از کشور مبني بر اينکه فردي ناشناس اقدام به جعل سند مالکيت ملک وي کرده و به وسيله آن از بانک تسهيلات کلاني را اخذ کرده و متواري شده است، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي گفت: در تحقيقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد که فرد شاکي 16 سال در کشور نبوده و بعد از اين مدت هنگامي که به کشور مراجعه مي کند ، متوجه مي شود فردي با جعل اسنادو مدارک ملک متعلق به او و حتي شناسنامه وي توانسته حساب هاي متعددي در بانک هاي استان افتتاح و با قرار دادن سند جعلي ملک در نزد بانک تسهيلاتي بالغ بر 351 ميليارد ريال را اخذ و متواري شود.

فرمانده انتظامي استان اصفهان افزود : کارآگاهان در بررسي هاي بيشتر دريافتند که تسهيلات اخذ شده به نام شرکتي کاغذي ثبت شده که با کسب اطمينان از اين موضوع تحقيقات براي دستگيري صاحبان اصلي اين شرکت در دستور کار قرار گرفت.

سردار عبدالرضا آقاخاني با بيان اينکه صاحبان اين شرکت کاغذي دو نفر بودند که پس از اخذ وام نيز متواري شدند، اظهار داشت: سرانجام با اقدامات ويژه و تخصصي و تحقيقات علمي اين دو متهم در مخفيگاه خود واقع در يکي از شهرهاي استان دستگير شدند.

وی ادامه داد: با اعترافات آنها سه متهم ديگر که در زمينه شناسايي املاک خارج نشينان، سند سازي براي آنان و اخذ تسهيلات از بانک با سند هاي جعلي فعاليت داشتند در تهران و کرج شناسايي شدند و کارآگاهان در نيابت قضائي به اين دو استان اعزام و هر سه متهم را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

سردار آقاخاني گفت: در بازرسي از مخفيگاه اين متهمان تعدادي اسناد جعلي، کارت ملي و شناسنامه هاي جعلي، هولوگرام، اسناد خطوط تلفن همراه، آلات و ادوات جعل و رايانه هاي حاوي اسناد جعلي ويرايش شده و همچنين اسناد ملکي و هويتي جعلي کشف و متهمان صراحتاً به کلاهبرداري، جعل و همدستي با مجرمان اقرار کردند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه متهمان همگي سابقه دار هستند عنوان داشت: اين افراد با تشکيل باند بزرگ جعل و کلاهبرداري املاک کساني که در خارج از کشور سکونت داشتند را شناسايي و سپس براي آنها اسناد جعلي به نام خود تهيه کرده و با سپردن اين اسناد به بانک ها تسهيلات بانکي دريافت مي کردند.

وی گفت: براي متهمان پرونده تشکيل شده و تحقيقات از آنان براي کشف ابعاد بيشتري از فعاليت آنان در ساير نقاط کشور ادامه دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.