اصفهان؛

رشد 30 درصدی اعتبارات مربوط به وسایل توان‌بخشی در بهزیستی استان اصفهان

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال جاری این اداره حدود 30 درصد در خصوص اعتبارات مربوط به وسایل کمکی توان‌بخشی برای معلولان به نسبت سال‌های قبل رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی اظهار کرد: اداره بهزیستی استان اصفهان یک خانواده بزرگ است که حدود 300 هزار نفر را تحت حمایت خود دارد، وقتی مفهوم خانواده در این اداره وجود دارد، کارمندان خود اداره هم که بالغ بر یک هزار و 400 نفر می‌شوند، عضو این خانواده بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها هم عضو بزرگی از خانواده بهزیستی محسوب می‌شوند، افزود: در حال حاضر 220 هزار معلول سرپرست خانوار در استان اصفهان وجود دارند که 120 هزار نفر از معلولان و 38 هزار زن سرپرست خانوار با اعضای خانواده‌هایشان تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: این اداره حدود یک هزار و 700 مرکز در استان اصفهان دارد که یک هزار عدد از این‌ها مهدکودک هستند و در حال حاضر 45 هزار کودک در این مراکز مشغول آموزش هستند؛ مراکز مشاوره، درمان اعتیاد، کمپ‌ها و غیره نیز تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.

وی تأکید کرد: سازمان‌های اجتماعی و نهادهای حمایتی برای این به وجود آمدند تا از افرادی که در شرایط نامطلوب به لحاظ بحران اقتصادی و اجتماعی به سر می‌برند، حمایت کنند و شرایط زندگی آن‌ها را عادلانه‌تر کنند تا زیست خوبی داشته باشند.

صادقی ادامه داد: بهزیستی استان اصفهان در حال حاضر با حمایت همه مسؤولان ارشد و نهادها و دستگاه‌های دیگر توانسته توفیق‌هایی را به دست آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه اول در هجدهمین و نوزدهمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان اصفهان خود را به‌روزرسانی می‌کند و با توجه به شرایط روز خود را با نیازها تطبیق می‌دهد که از ورای آن اتفاقات خوبی رقم خورده و یکی از این اتفاقات، پیشرفت و توسعه برنامه‌های توانمندسازی این سازمان است.

 مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد: این اداره در رابطه با زنان سرپرست خانواده و معلولان توانسته وام‌های خوداشتغالی را فراهم کند و تا همین امروز توانسته حدود 3 هزار وام خوداشتغالی را به مددجویان خود اعم از معلولان، معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان اصفهان در رابطه با توانمندسازی، نه فقط بحث معیشت و مستمری بلکه دیدگاه‌های موجود در حوزه‌های فرهنگی، اشتغال، آموزشی، ورزشی و اوقات فراغت را نیز در نظر گرفته است، اذعان کرد: همگرایی و یکپارچگی تشکل‌های معلولان امسال انجام شد که معلولان در این برنامه یک وفاقی پیدا کردند.

صادقی با بیان اینکه اگر قرار است مناسب‌سازی شهری برای معلولان انجام شود، یک‌ قطب مهم این موضوع خود معلولان هستند که باید در آن مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: تقویت برنامه‌های پیشگیری از دیگر اقدامات بهزیستی در سال جاری بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های غربالگری اوتیسم، اضطراب و تنبلی چشم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گسترش خدمات و نفوذ خدمات بهزیستی در کلیه مناطق استان اصفهان از دیگر ویژگی‌های مثبت این اداره بوده است، اظهار کرد: امسال چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با حدود 45 گروه از داخل و خارج از کشور در اصفهان برگزار شد که بسیار مورد استقبال بین‌المللی و داخلی قرار گرفت؛ با برگزاری این برنامه، نگرش خوبی در بین مردم از توانمندی‌های معلولان ایجاد شد.

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری این اداره حدود 30 درصد در خصوص اعتبارات مربوط به وسایل کمکی توان‌بخشی برای معلولان نسبت به سال‌های قبل رشد داشته تا این افراد در رنج کمتری باشند، هرچند اعتقادات ما بر این اساس است که هنوز تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم اما این اداره در حوزه‌های مختلف رشد داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه بهزیستی اصفهان تلاش می‌کند تا با کمک رسانه‌ها سلامت بیشتر اجتماعی را نصیب مردم این استان کند، ابراز کرد: اداره بهزیستی خود را هم پرسشگر و هم پاسخگو می‌داند؛ این اداره مسؤول شرایط نامطلوب نیست اما خود را مسؤول پیشگیری موارد مرتبط می‌داند تا از پیامدهای منفی بیشتر جلوگیری کند.




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.