اصفهان؛

لذت معنوی، ماندگار است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: کارهای خیریه از بزرگترین فعالیت های لذتبخش معنوی است و لذت این فعالیت ها در مقایسه با لذت های مادی وصف ناپذیر و ماندگار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد  دیشب در همایش موسسه خیریه دیابت اصفهان در سرای عطار این شهر، گفت: شیرین ترین لذت های مادی گاهی با پشیمانی همراه و تمام شدنی است اما لذت های معنوی ماندگار و مثال زدنی است.
وی با اشاره به سیره حضرت علی (ع)، افزود: ایشان اموال خود را برای فقرا وقف می کرد و هدفی جز رضای خدا در این مسیر نداشت.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خدمت و کمک به انسان ها بسیار مهم است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری خیران باید برنامه های بیشتر بهداشتی و درمانی را برای افراد نیازمند بویژه روستائیان اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه شهرنشین ها توجه بیشتری به سلامت خود دارند، خواستار تشکیل تیم های پزشکی برای مراجعه به روستاها و غربالگری و درمان آنها شد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: برای نیل به این مقصود باید از پزشکان هر منطقه برای رسیدگی به وضعیت مردم آن منطقه بهره برد و در این راستا با کمک خیران برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه این برنامه می تواند در روزهای آخر هفته اجرا شود، اضافه کرد: بی شک پزشکان دغدغه مند و متدین بسیارند و به یقین این پزشکان برای اجرای این برنامه های خیر همکاری خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با مهم و موثر ارزیابی کردن ورود خیریه ها به حوزه درمان، افزود: خیریه ها علاوه بر پیشگیری در حوزه درمان نیز وارد شوند زیرا برخی افراد برای تامین هزینه های درمان خود با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص ) سلامتی و امنیت را دو نعمت بزرگ دانست و افزود: انسان نسبت به این دو نعمت جهل دارد و هنگامی که این نعمت ها را از دست می دهد، به ارزش آنها پی خواهد برد.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: دیابت همانند سرطان خاموش است که انسان را به مرگ تدریجی می کشاند و بیماری های دیگری را به همراه دارد.
وی با اشاره به تاکیدات اسلام به حوزه سلامت، توصیه کرد: با مراقبت از بروز بیماری دیابت می توان از بروز سایر بیماری ها در وجود انسان جلوگیری کرد.
خیریه دیابت اصفهان سابقه ای 18 ساله دارد و همایش دیابت در آستانه هجدهمین سال فعالیت این خیریه برگزار شد.
تخمین زده می شود 500 هزار نفر در استان اصفهان به بیماری دیابت مبتلا باشند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.