ایلام؛

380میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان گفت: 380 میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال برای توسعه بسترهای ارتباطی و زیرساختی این شرکت در استان هزینه می شود.

380میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،رضا حسن بیگی بیان کرد: این اعتبار اکنون در قالب طرح های نور 2 برای اجرا و انتقال 440 کیلومتر فیبرنوری و نیز سینگال رسانی زمینی به 13 ایستگاه صدا و سیما در مناطق گوناگون استان در حال هزینه است.

وی افزود: طرح نور 2 به هدف توسعه و گسترش شبکه فیبرنوری در استان با شتاب در شش مسیر ایلام - مهران، مهران - بازراچه مرزی، مهران - دهلران، ایلام - ایوان، ایوان - گیلانغرب و ایلام - بدره با اعتبار 250 میلیارد ریال در حال اجراست که چنانچه وضعیت به همین گونه ادامه داشته باشد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

حسن بیگی اظهارکرد: پروژه سینگال رسانی به ایستگاه های زمینی صدا و سیما نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی مبتنی به خدمات ماهواره های خارجی با 130 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که پیش بینی شده در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال پایان یافته و به بهره برداری رسد.

مدیرعامل ارتباطات زیرساخت استان خاطرنشان کرد: ظرفیت پهنای باند دیتای این شرکت نیز از 2.5 گیگابیت در گذشته، اکنون با 19 برابر افزایش به 47 گیگابیت رسیده است.
 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.