یزد؛

بهینه سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی ابرکوه

در 9ماهه سالجاری مبلغ 15میلیارد ریال صرف بهینه سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ابوالفضل اکرمی مدیر توزیع اداره برق ابرکوه گفت:این اقدام به منظور کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق رسانی و ارتقای پایداری شبکه ها، کاهش خاموشی های گذرا و ناخواسته و رضایت مندی مشترکان انجام شده است.

 اکرمی افزود: ایجاد پنجهزارمتر شبکه فشار متوسط و2هزارمتر شبکه فشار ضعیف ونصب 30 دستگاه ترانسفورماتور 50 و 100کیلو ولت آمپر پست هوایی درنقاط مختلف شهری و روستایی از جمله اقدامات توزیع برق این شهرستان در مدت یاد شده می باشد.

مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه گفت: با فعالیت های انجام شده 40 درصد از قطعی های برق نسبت به سال قبل کاهش یافته است .

این مسئول یادآور شد: اوج بار مصرف برق در 6 ماه نخست امسال درشهرستان ابرکوه به 39 مگاوات در ماه مرداد رسید و در نیم سال دوم اوج بار مصرف به 30 مگاوات رسیده که در فصل زمستان به 9مگاوات کاهش می یابد.

اکرمی تصریح کرد: مشترکان صنعتی، خدماتی و تعدادی از مشترکان خانگی این شهرستان بیش از 20میلیارد ریال بابت برق مصرفی به اداره برق بدهکارند در صورت تسریع در پرداخت آن ، کارهای اصلاح شبکه ها و همچنین طرح توسعه شبکه برق شتاب بیشتری می گیرد.

وی با بیان اینکه ابرکوه تعداد 25هزار و 900مشترک دارد خاطرنشان کرد: از این تعداد 79.1 درصد در پرداخت غیرحضوری برق مشارکت دارند که نسبت به مدت مشابه قبل 5.1 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان خاموشی به ازای هرمشترک در سال در شهرستان ابرکوه در سال 94 ، بمدت 191 دقیقه است و پیک بار همزمان شهرستان ابرکوه با شبکه سراسری 35 مگاوات بوده است.
 
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه 100درصد روستاهای ابرکوه از نعمت برق برخوردارند ،یادآورشد : از 634 حلقه چاه کشاورزی دراین شهرستان 35 حلقه چاه بی برق هستند.

این مسئول ، از فروش 500 انشعاب برق تک فاز وسه فاز در9 ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون این شهرستان دارای حدود 26 هزار مشترک برق خانگی، کشاورزی ، صنعتی و اداری است.

شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار